eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMacie sprawdzony sklep wysyłkowy z kotłami c.o.?Re: Macie sprawdzony sklep wysyłkowy z kotłami c.o.?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Macie sprawdzony sklep wysyłkowy z kotłami c.o.?
    Date: Sun, 1 Feb 2009 18:37:32 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 54
    Message-ID: <gm4mll$gfn$1@inews.gazeta.pl>
    References: <gm3s1u$o8e$1@inews.gazeta.pl> <0...@n...onet.pl>
    <gm47kh$lc2$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gm49bg$64v$1@inews.gazeta.pl>
    <gm4kbk$ctb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: dym42.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1233509877 16887 83.22.124.42 (1 Feb 2009 17:37:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Feb 2009 17:37:57 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-User: jacek_plumpi
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:347561
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Do reklamacji z tytułu "niezgodności towaru z umową" masz prawo wtedy,
    >> kiedy ta reklamacja wyczerpuje znamiona takiej reklamacji.
    >
    > No a do reklamacji z tytulu gwarancji masz prawo, kiedy ta reklamacja
    > wyczerpuje znamiona takiej gwarancji. I o co ci wlasciwie chodzi?

    Gwarant zazwyczaj deklaruje się do nieodpłatnych napraw czyli usuwania
    usterek i uszkodzeń, które wystąpią w okresie objętym gwarancją.
    Niezgodność towaru z umową jest innym świadczeniem niż gwarancja. Polega to
    na odpowiedzialności w przypadku, kiedy wydany towar posiada cechy inne niż
    powinien mieć zgodnie z reklamą, kartą katalogową, danymi technicznymi czy
    też zapewnieniami sprzedawcy w chwili jego wydania.

    Art. 4.
    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
    ona w chwili wydania.

    Zatem jezeli się zgłosimy przed upływem 6 miesięcy od chwili wydania towaru
    to sprzedawca musi nam uznać, że wada towaru istniała w chwili wydania
    towaru.

    Jeżeli się zgłosimy po okresie 6 miesięcy od chwili wydania towaru to
    sprzedawca ma prawo nas odesłać do serwisu fabrycznego, aby dochodzić
    roszczeń z tytułu gwarancji. Jezeli będziemy chcieli nadal dochodzić
    roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową to będziemy musieli przekonać
    lub udowodnić sprzedawcy, że ta niezgodność istniała w chwili wydania tego
    towaru. Lub też istaniał niezgodność (wada) towaru, która się przyczyniła do
    późniejszego uszkodzenia.

    Ponadto ustawa mówi, że

    Art. 10.

    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu;

    Przy czym:

    Art. 9.

    1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem
    dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
    nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
    zawiadomienia przed jego upływem.

    Tak więc jak widzisz "Niezgodność towaru z umową" to nie to samo co
    "Gwarancja" i nie dotyczy ona uszkodzeń powstałych w trakcie użytkowania,
    lecz wad isniejących w chwili zakupu. Poza tym w Prawie Konsumenckim jest
    jeszcze kilka kruczków, które działają na korzyść sprzedawcy.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1