  • Data: 2021-05-05 01:58:08
    Temat: Re: Mała studnia, fotowoltaika, wiatr
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.04.2021 o 20:25, LordBluzg(R) pisze:

    > Spokojnie, nie rozleci się :) Zabezpieczenie już dostał więc czekam na
    > huragan.

    Były huragany, orkan i tajfun w międzyczasie. Trochę wiatrak ucierpiał
    ale żyje. Obecnie przechodzi rekonstrukcję do wersji 2.0. Rekonstrukcja
    polega na tym, że będzie drugie koło z BLDC, które usztywni całość i
    dodatkowo elektronika hamująca przed zbyt dużymi obrotami wykorzystująca
    jednak zwiększenie mocy (to drugie koło).

    > To zależy. Solar w nocy nie działa.

    No i tutaj przewaga. Moc obecnego wiatraka, przy 10m/s to około 500W a
    moc maksymalna to 1kW, gdzie Twoje pompki by wyły z nadmiaru szczęścia,
    kiedy wieje a nie świeci :)

    > Tam nie ma co serwisować. Jeśli klęknie łożysko to koło wymieniam w 20
    > minut (komplet z położeniem i podniesieniem). Wymiana łożyska to też
    > pikuś bo pasowane są na zero i schodzą palcami. Właśnie to zakładał
    > projekt, żeby dostęp do czegokolwiek był maksymalnie prosty.

    Teraz jeszcze mi spadła serwisowalność, z uwagi na lepsze ułożyskowanie.

    Ja dołożyłem następne koło za 100zł o mocy 250W, które działa zawsze :]
    I mam możliwość zamiany kół na 600W jednostki za grosze.(Bionx) Problem
    jedynie taki, że nie mam com robić z nadmiarem prądu :) Pewnie by Ci się
    przydał :D

    Musisz jednak pamiętać, że wiatrak ma moc "twórczą" ok 1kW i bez
    problemów mogę go obciążyć taką mocą. Z uwagi, że na samym początku
    nastawiłem się na mikro wiatr, to osiągnąłem zysk energetyczny
    praktycznie ciągły bez rozróżnienia dzień/noc. Zastosowanie elektroniki
    pozwoliło mi na korzystanie z jego energii w praktycznie całym zakresie
    i idealnie uzupełnia braki w solarach, kiedy nie ma słońca.
    To właśnie jest zaletą tej konstrukcji :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>