  • Data: 2013-11-20 12:53:07
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 20 listopada 2013 10:40:27 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:

    > Twierdzisz że kąpiel trwa 20 minut. Podczas kąpieli deszczownicą wylewasz
    > około 200litrow wody o temperaturze około 40stC.
    > Do zbiornika napływa 200l wody o temperaturze około 10stC.
    > Oznacza to, że ze zbiornika ubyło podczas kąpieli 200 x (40-10) * 1,16 =
    > ~7kWh energii.
    > Aby się osuszyć i umyć zęby, jak pisałeś, wystarczy około 10minut.

    Bedziemy sie licytowac na minuty teraz zeby udowodnic jakas teze? :)
    To ja powiem Ci tak - jezeli odwiedzilaby mnie rodzina lub mialbym
    kolejke czekajacych do kapieli to skracam ten prysznic do 10 minut i po
    problemie. 20 min to sobie stoje dlatego ze mnie nikt nie pogania.

    [...]
    > Jak widzisz czas grzania skraca się do 20 minut.
    > Wtedy napisałeś że zbiornik nagrzewa się około 40minut a moc PC to około
    > 8,5kW
    > Nie da się 7kWh energii wpompować mocą 8,5kW w 40 minut.
    > Na to potrzebujesz mocy 10,5kW a tyle nie masz.

    I znowu licytacja na jakies minuty. To ja Ci powiem ze deszczownica nie
    wylewasz 40stC bo bys sie poparzyl tylko blizej 37-38stC. I wtedy wylewajac
    200l "wylewasz" 6,3kWh ktore mozna uzupelnic pompa ciepla 8,6kW w dokladnie
    ~43 minuty. Bedziemy sie dalej licytowac na jakies grosze?

    Przypominam ze Marek twierdzil ze dla 4-osobowej rodziny 48kWh na dobe
    to absolutne zero komfortu i koniecznosc zapisywania sie na kapiele.
    48kWh to wedlug Twoich obliczen SIEDEM 20-to minutowych prysznicow po 40stC.
    Dla mnie to jest burzujstwo, a nie brak komfortu i tylko do tego sie odnosze.

    Fajnie tak zmienic nagle temat i udac ze glupoty ktora sie powiedzialo moze
    nikt nie zauwazy :-) Dla mnie chyba EOT, kazdy kto chce to sobie potwierdzi
    moje wyliczenia i rady u dowolnego instalatora / stronie producentow etc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.