  • Data: 2013-11-20 14:28:04
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:8f2e1bda-7116-4135-8482-b97eb2673446@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 20 listopada 2013 10:40:27 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Twierdzisz że kąpiel trwa 20 minut. Podczas kąpieli deszczownicą wylewasz
    > około 200litrow wody o temperaturze około 40stC.
    > Do zbiornika napływa 200l wody o temperaturze około 10stC.
    > Oznacza to, że ze zbiornika ubyło podczas kąpieli 200 x (40-10) * 1,16 =
    > ~7kWh energii.
    > Aby się osuszyć i umyć zęby, jak pisałeś, wystarczy około 10minut.

    Bedziemy sie licytowac na minuty teraz zeby udowodnic jakas teze? :)

    Nie na minuty. Nawet 40 minut ci nei wystarczy jak widzisz

    >To ja powiem Ci tak - jezeli odwiedzilaby mnie rodzina lub mialbym
    >kolejke czekajacych do kapieli to skracam ten prysznic do 10 minut i po
    >problemie. 20 min to sobie stoje dlatego ze mnie nikt nie pogania.

    Ale ja rozważam to co wcześniej napisałeś, czyli kąpiel 20minut, wytarcie
    się ręcznikiem
    umycie zębów i wejście następnej osoby. Tak to opisałeś, w tym przekazie
    jasno dawałeś
    do zrozumienia że w 20-30minut zbiornik na powrót jest pełny.

    >I znowu licytacja na jakies minuty.

    Nie licytacja na minuty bo różnica między 20 minut a 40 minut czy też
    energią 8kWh a 14kWh to nie licytacja na minuty.

    >To ja Ci powiem ze deszczownica nie wylewasz 40stC bo bys sie poparzyl
    >tylko blizej 37-38stC.

    No co ty. Dla wielu osób 38stC to woda zimna.
    Moja żona potrafi ustawić baterię na 42-45sC bo w 38 jest jej po prostu za
    zimno.
    Ja natomiast owszem 37-38 bo powyżej mi za gorąco.
    Aaa i nie policzyłeś też strat ciepła w rurach

    >Pzypominam ze Marek twierdzil ze dla 4-osobowej rodziny 48kWh na dobe
    >to absolutne zero komfortu i koniecznosc zapisywania sie na kapiele.

    Ja się odnoszę tylko do czasu regeneracji zładu.
    W 20 minut od 10 do 40 stopni 200 litrów wody mocą 8,5kW nie uda ci się
    choćbyś nie wiem jak bardzo się starał.
    W 40 minut też jest to problem, więc różnica między 20 a 40 minut nie jest
    walką na minuty.