eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
  • Data: 2012-01-25 12:43:59
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jforcj$rfq$1@usenet.news.interia.pl...

    > Ja jestem laik, ale rozumiem, że będzie tak:
    > Kocioł natychmiast zareaguje na zwiększoną temperaturę powietrza wewnątrz
    > domu i przestanie grzać wodę.

    Tak

    > Jednak temperatura powietrza będzie wciąż rosła, zaś temperatura podłogi
    > będzie powoli malała.

    Jednak im bardziej kominek napier...ala, tym cieplej w domu, tym wolniej
    podłoga stygnie.
    Powietrze z kominka ogrzewa znacznie sufit. Więc podłogi na piętrze oddadzą
    to ciepło bo styropianu tam jest zaledwie2-3cm.

    >Gdy temperatura powietrza spadnie do pierwotnego poziomu, kocioł znów
    >zacznie grzać wodę.
    Ale za to ściany, sufit i sam komin rozgrzene kominkiem oddają sporo
    zmagazynowanego ciepła.
    U mnie po wieczornym paleniu dnia poprzedniego komin jest wyraźnie ciepły
    jeszcze dnia następnego po południu.
    Znaczy się że zmagazynował ciepło i je cakly czas oddaje.

    > Od tego momentu temperatura podłogi będzie rosła, zaś temperatura
    > powietrza będzie jeszcze przez jakiś czas spadać.

    Nie będzie spadać gdyż ściany, sufit i komin mają w sobie tyle ciepła że
    spokojnie to pokrywa czas nagrzania podłogi.
    Wierz mi że kominek tradycyjny naprawdę znacznie rozgrzewa ściany i sufit.
    Komin oczywiście swoją drogą.
    Te elementy budynku o wiele bardziej rozgrzewają się od kominka niż od
    ogrzewania podłogowego. Później kiedy ogień w kominku zagaśnie oddają to
    ciepło. Jedyna tylko wada tego jest to że podłoga podczas codziennego
    palenia w kominku jest w dotyku nieco chlodniejsza. Ile to nie wiem, nie
    mierzyłem ale nie aż tak znacznie.

    > Rozumiem, że masz termostat w pokoju, który podaje informację o
    > temperaturzę do kotła?

    Termostat jest w przejściu do kuchni z korytarza. W centralnym miejscu domu
    na parterze.

    Marek