eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
  • Data: 2012-01-25 13:30:03
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4f1d5bd7$0$26681$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wnioski.
    > Nie ma co, ale palenie w kominku gdy na zewnątrz jest ciepło jak obecnie
    > nie ma nic wspólnego z redukcją kosztów ogrzewania. Jest luksusem. W
    > domu jest o wiele za ciepło, a suma kosztów wydanych na opał może się
    > okazać że będzie nawet wyższa. Niepotrzebnie tak ciepło w domu jest a
    > słabiej się nie da palić bo zgaśnie albo trzeba by siedzieć nonstop przy
    > kominku i podkłacać po troszku patyczków.

    To prawda - szczególnie to ostatnie zdanie. Jak się pali malymi polanami i
    po nagrzaniu
    wkładu doprowadza do wygaszenia (i za 2 godziny ponowne rozpalanie)\
    to nie ma "przegrzewania" domu i drewna wychodzi mniej. Uwaga, niestety
    zimny wkład sprawia, że osadzają się na deflektorze sadze, i kominek
    trzeba czyścić z niej, bo sadza źle przewodzi ciepło.
    Reasumując można to wszystko robić taniej ale nie za darmo, a kosztem
    siedzenia przy kominku i ciągłego obsługiwania- aby pracował na
    zredukowanej mocy i za bardzo nie osadzał sadzy.
    Stąd ja wymieniłem w swoim salonie grzejnik z W11 na W22 o mocy 90%\
    większej, aby nie być zmuszanym do palenia. I bardzo to sobie cenię.
    Kominek (i klimatyzator na poddaszu) pozwalają mi zejść do taryfy W2
    ni i jest źródło ciepła niezależne od tego czy jest prąd czy go niema.
    Tomek.