eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
  • Data: 2012-01-25 12:08:49
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    news:4f1fc534$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...

    > To nie ma znaczenia. Po pierwsze, podłogówki u mnie jest mało, po drugie
    > wtedy gdy podłogówka traci ciepło przyjmują ją ściany i sufit z kominka i
    > na odwrót.

    No właśnie, u Ciebie podłogówki jest mało, więc palenie w kominu ma sens.
    Ale ja skłaniam się do założenia podłogówki w całym domu i myślę nad
    sensownością kominka...

    > Jesteś w błędzie. Nie zauważasz że w całości liczy się bilans
    > energetyczny. Nie ma czegos takiego jak ty uważasz. Nawet załączenie
    > telewizora zmienia bilans energetyczny i powoduje że o tyle mniej gazu się
    > zużyje ile ciepła ten TV wytworzy.

    Zapewne masz rację.

    Ja jestem laik, ale rozumiem, że będzie tak:
    Kocioł natychmiast zareaguje na zwiększoną temperaturę powietrza wewnątrz
    domu i przestanie grzać wodę. Jednak temperatura powietrza będzie wciąż
    rosła, zaś temperatura podłogi będzie powoli malała. Gdy temperatura
    powietrza spadnie do pierwotnego poziomu, kocioł znów zacznie grzać wodę. Od
    tego momentu temperatura podłogi będzie rosła, zaś temperatura powietrza
    będzie jeszcze przez jakiś czas spadać.

    Rozumiem, że masz termostat w pokoju, który podaje informację o temperaturzę
    do kotła?