    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Młot pneumatyczny zamiast wiertarki ?
    Date: Thu, 5 May 2011 00:26:28 -0700 (PDT)

    On 4 Maj, 19:33, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Wiesz najtańszy shit już miałem i kilka razy mimo że nie był zbytnio
    > użytkowany się rozpadał aż zupełnie się rozpadł ..
    > Chciałbym coś lepszego ..
    >
    > Czemu Bosch lub Skill to już nie marka ?

    Bo produkty maja porownywalne z tymi niemarkowymi.
    Mialem boscha (made in hungary, kupiony w holandii) i zywotnosc mial
    mniejsza niz einhell z marketu w okolicy.
    W tym segmencie rynku chyba najlepsza metoda na wybor sprzetu jest
    chyba "giotsa nie łamiotsa" czyli sprzet duzy, solidny, nawet nie
    markowy. Dla amatora bedzie ok.

    Ale tu czai sie tez chochlik. Duzy i ciezki sprzet jest czasem za
    ciezki i meczy rece.

    > W tej cenie znalazłem jeszcze zwykłą wiertarkę Skil z wazlizką:
    >
    > http://www.contakt.pl/wiertarka-udarowa-550w-skil-62
    80-walizce-p-6270...

    > Lub młot udarowy Skil ale bez walizki ..
    >
    > http://www.contakt.pl/mot-udarowo-obrotowy-550w-skil
    -1735-p-5090.html...

    Jakbym mial wybrac pojedyncze narzedzie to wzialbym ten udarowo
    obrotowy. Bo czasem jakis rowek czy puszke trzeba wykuc. Ale do malych
    pracy robota takim narzedziem jest moim zdaniem gorsza niz recznie bo
    narzedzie elektryczne rozdmucha kurz znacznie bardziej niz dłuto i
    mlotek. No chyba ze ktos ci bedzie odkurzaczem caly syf na bierzaco
    spod ostrza zbieral.

    > Tyle że Topcraft z Aldi ma dłużsżą gwarancją , większą moc , walizkę i
    > dodatkowy osprzet ...

    > Używałem. Oczywiście sporadycznie , bo w domu przydaje się sporadycznie.
    > Jak będę miał dom to sądzę że będę używał cześciej ...

    Pewnie okaze sie ze jak bedziesz mial dom to i mala wiertarka
    potrzebna i mlot tez. Wiec skonczysz z dwoma narzedziami. Co ma te
    zalete ze jak jedno padnie nie trzeba biec do sklepu tylko zabrac z
    polki to drugie.

    > Sporadycznie bo jak miałem coś wywiercić w betonie lub potrzebowałem wierteł
    > 30-60cm to wypożyczałem profesjonalny sprzęt Hilti ...

    Trzeba bylo kupic porzadne wiertlo. Pewnie koszty wypozyczenia to
    polowa ceny takiego dlugiego...

    > Oczywiście nie ...
    > Zapewne w ofercie Aldi źle zostało przetłumaczone ...
    > Chodzi o wiertarko-młot udarowy.
    > Jeśli dobrze to nazywam ...

    > W 95% zapewne starczyła by zwykła wiertarka, ale chcialbym taką która się
    > nie rozpadnie ...
    > Jakąś solidnie wykonaną , nie musi być znanej marki , bo obecnie niestety te
    > "markowe" oferują poziom tych niemarkowych tyle że są w większosci dużo
    > droższe i placi się za napis :(

    No to krotko: Nie ma szans. No chyba ze wezmiesz cos z wyzszej polki.
    I lepszej marki. Przy czym zauwazylem ostatnio ze makita i dewalt tez
    zaczynaja wypuszczac sprzety dla hobbystow ktore sa tansze niz ich
    tradycyjne sprzety ale jeszcze sporo drozsze od tych marketowych no
    name.
    Kup cos czym ci sie dobrze bedzie pracowac i solidnie wyglada.

    > Jesteż pewien ?

    Spojrzalem na zdjecie jeszcze raz i rzeczywiscie SDS jest.

    > Bo na zdjęciu są dodatkowe dlugie wiertła , dłuto i  wygląda na dodatkowe
    > mocowanie do zwykłych wierteł ..

    A rzeczywiscie tak jest.