  • Data: 2011-05-09 20:23:46
    Temat: Re: Młot pneumatyczny zamiast wiertarki ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Ja dzisiaj nabyłem, zgodnie z zapowiedzią, młotowiertarkę z Lidla. Jakoś
    >bardziej mnie przekonuje sprzęt w kolorze zielonym ;) Wcale nie zamierzam

    A ja nie nabyłem ...

    Patrzylem na ten młot udarowy w Aldi i nieźle wykonany , wygląda ciekawie ,
    ale ...
    No właśnie te ale ...

    Jest ciężki (dużo cięższy od zwyklej wiertarki). Dość długi , a po
    zamocowaniu przejściówki na zwykłe wiertła , jeszcze dłuższy ...
    Nie wiem jak zamontowanie przejściówki na zwykłe wiertła odbije się na
    "bicie" wierteł. Jednak przejsciówka z dodatkową głowicą mocującą dośc mocno
    przedłuża wiertarkę i może wprowadzać dodatkowe wibracje które odbiją się
    niekorzystnie na precyzje wiercenia ...

    Tak naprawdę zaczęłem się zastanawić ile razy przyda mi się młot udarowy i
    jego funkcje i możliwości.
    Kuć nie zamierzam bo nie mam co , bruzd robić także ...
    Wiercenie w betonie B15 lub B20 raczej baaardzo sporadycznie (a może i
    wcale) , a do wiercenia w suporeksie , cegle , drewnie i itd zwykła
    wiertarka da radę i będzie poręczniejsza , mniejsza i lżejsza , co jest
    bardzo ważne ...

    Więc zapewne możliwości mlota bym nie wykorzystał nigdy , a musiałbym się
    męczyc z ciężkim klamotem , który może niezbyt precyzyjnie wiercić za pomocą
    zwykłych wierteł ...

    Sądzę że raczej kupię zwykłą wiertarkę. Może jakiegoś Bosha , Skill lub
    Black&Deckera ...