    From: pio <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moc grzejników
    Date: Fri, 5 Nov 2010 01:52:09 -0700 (PDT)

    On Nov 4, 6:53 pm, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in
    messagenews:21fc24bf-7dd0-4927-af80-4bdb3eb07dfa@c20
    g2000yqj.googlegroups.com...
    > Witam !

    > Kaszpir, ty dalej nic nie zrozumiałeś. Grzejniki daje się przewymiarowane
    > żeby pracowały przy niższej temperaturze i oddawały więcej ciepła będąc
    > zimniejsze. Ale przy twoich fuszerkach w ociepleniu proponujęci przelicznik
    > 250W/m2 :-)

    Ciągle pijesz do jego nieocieplonych szczytów... Powinno się je
    ocieplac (i ja tak zrobiłem choć wykonawca do końca nie rozumial po
    co) ale akurat gazobeton jest najbardziej odporny na taki błąd w
    sztuce. Jest materiałem ciepłym i nawet mocne odmiany (np 600) są
    tylko 4-5 razy bardziej przepuszczalne od typowego styropianu. Tak
    więc szczyt murów na grubości krokwi (18-20 cm) to odpowiednik
    ułożenia 5-6 cm styropianu czy wełny. Ty miałes problem bo budowałeś z
    Porothermu a on ma w cholerę kanałów powietrznych, które pewnie
    zostawili ci otwarte i faktycznie zimne powietrze docierało aż do
    podłogi tuz za tynkiem. Pod tym względem to już zwykła cegła jest
    lepsza. W gazobetonie nic w srodku nie wieje. Pewnie będzie miał
    trochę chłodniejszą ( o 2-3 stopnie) ścianę w okolicy sufitu po
    zagospodarowaniu strychu.