  • Data: 2011-06-06 22:32:44
    Temat: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:isjd27$fn1$1@inews.gazeta.pl...

    > Mylisz się. Pewno nie uwierzysz ale jestem zwolennikiem wykorzystywania
    > wszystkiego co da oszczędności w kasie.

    To nie bylo akurat o Tobie. Choc jestes tu kontrowersyjna postacia to nie
    uwazam awansem, ze piszesz zawsze bzdury.

    > Ale nie za wszelką cenę. Na razie
    > praktyka z kupnem fabrycznego zestawu mija się z prostą ekonomią. Ty też
    > uzyskasz oszczędności. Tylko bardzo długo będziesz na to czekał.

    To prawda, za to dzis dzieciakom do basenu leje ciepla wode w cenie zimnej,
    wisi mi ile dwa male pioruny siedza pod prysznicem i ciesze sie kosztami
    stalymi na fakturze z PGNiG w kwocie dwudziestu paru zlotych przez kilka
    miesiecy w roku.

    > Kolega zrobił
    > sobie sam. Wydał na to trochę kasy i pomimo że pisze o prawie dwu letnim
    > okresie amortyzacji to zysk ma praktycznie od pierwszego dnia w którym na
    > jego
    > instalację zaświeciło Słońce.

    Za kolege Yozwiga trzymam kciuki od samego poczatku. Podoba mi sie jego
    podejscie do zycia. Uwazam tez, ze taka jak jego instalacja ma pelne prawo
    byc uzytkowa instalacja w sezonie letnim. Tyle, ze jak to w zyciu ma pewne
    wady o ktorych nie chce mi sie pisac bo i po co to komu, a jeszcze uznaja
    mnie za bufona krytykanta.

    > Przy kupnie fabrycznego zestawu efekt się rozmydla. Nie czuje się że ma
    > się
    > coś więcej w kieszeni.

    Efekt jest jaki jest. Generalnie zgadzam sie, ze nie kazdemu na dzien dobry
    sie oplaca. Mimo to uwazam, ze nie koniecznie policzalne w pierwszym roku
    korzysci, instalacja w wiekszosci przypadkow ma sens, tylko ze trzeba to
    zrobic z glowa, minimlanym nakladem inwestycyjnym. Kupno gotowego zestawu
    dla ludzi nie znajacych sie jest najlepszym rozwiazaniem na etapie budowy,
    ale idac za ciosem, za instalacje zestawu firmy licza sobie ok. 2tys. a to
    prosta rzecz i mozna zrobic to samemu.
    Korzysci nie beda wymierne w pierwszych latach, ale jak przy ociepleniu nikt
    do szacunkow nie bierze rosnacych cen nosnikow czy nie tylko ograniczenia
    korzysci do norm zuzycia wody na jednego mieszkanca jak tu sie cytuje. To
    teoria i kazdy myslacy wie, ze ciepla wode wykorzystuje sie nie tylko do
    mycia pod prysznicem.

    > szklanej zalaminowanej epoksydem. Do tego trochę prostej automatyki. Koszt
    > nie
    > przekroczy zysków z jednego roku ale w rachunkach odczuję różnicę
    > praktycznie
    > od razu. Przy 4 osobowej rodzinie koszt instalacji niewiele większy a zysk
    > na
    > poziomie 100 złotych na miesiąc. Czy istnieje fabryczna instalacja solarna
    > cenie 500 złotych oszczędzająca 1200 złotych rocznie?

    Metod oszczedzania cale szczescie moze byc wiele. Dla mnie jedna z nich jest
    podgrzewanie wody CO w miesiacach lekkich nadwyzek mocy kolektora kiedy
    jeszcze trzeba grzac. Kociol moge wylaczyc nieco wczesniej i wlaczyc nieco
    pozniej. To taki moj sposob na kolejne osczednosci z pozornie nieoplacalnej
    instalacji.

    Pozdro.. TK