  • Data: 2011-06-10 15:38:01
    Temat: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yozwig <j...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Smutna ale cała prawda w tym temacie. Najbardziej
    > dołujące jest to, że niestety w przewidywalnej przyszłości
    > nie ma co liczyć na poprawę sytuacji.
    >
    > --
    > Yozwig

    Wszyscy nie mogą liczyć. Ale jednostki mogą sobie zrobić trochę lżej. Kolega z
    tematu sobie zrobil lżej, zrobił sam kolektory i instalację. Wydymał
    rządzących, wydymał. Oni by chcieli żeby teraz każdy sobie kupił solary i po
    rekuperatorze. A jak by wszyscy zaczęli z tego powodu płacić mniej to klika by
    podniosła ceny nośników. A w tv by powiedzieli jacy to Polacy mądrzy bo
    uwierzyli że nośniki zrożeją i teraz zamiast płacić dwa razy więcej to płacą
    tylko trochę więcej jak przed podwyżką. W interesie kolegi od solarów jest
    żeby kupne solary były bardzo drogie. To nie dość że ma ciepłą wodę bardzo
    tanio latem, to jeszcze nie grozi mu podwyżka cen nośników. Parę osób w Polsce
    przerobiło sobie samochody na elektryczne. Jak by kupili nowe elektryczne to
    by ich wychodziły drożej niż na benzynę. A tak wychodzą dużo taniej. W tym
    szaleństwie jest metoda. Zrezygnowaliśmy z gazu w domu. Mało zużywane a
    ciągkle trzeba płącić za coś na rachunku co nie ma żadnego związku z gazem.
    Przed chwilą robiłem sobie jedzenie. Z ciekawości podłączyłem liocznik
    elektroniczny. Koszt podgrzania wody na herbatę, przygrzanie sporego kawałka
    kaszanki z cebulką 9 groszy. Za sam abonament w gazie mogę sobie kilkanaście
    takich mini obiadów zrobic. Pytanie co z tymi co nie potrafią zrobić kolektora
    czy innego cuda oszczędzającego energię. A nic, dobór naturalny sie to nazywa.
    Nie przystosowani odchodzą pierwsi. Też z tego będzie zysk. Płącą zus a nie
    skorzystają.