eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMoc solara - Budyn, Tarnus, grzanie podlogowka i stala slonecznaRe: Moc solara - Budyn, Tarnus, grzanie podlogowka i stala sloneczna
  • Data: 2011-04-05 14:09:51
    Temat: Re: Moc solara - Budyn, Tarnus, grzanie podlogowka i stala sloneczna
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Kwi, 14:08, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    wschodzi mu "za plecami" i pewnie gdzies do 10ej zysk wynosi zero :)

    > A mnie zastanawia sensowność zastosowania jakiejś obrotnicy i czujnika
    > oświetlenia, żeby solar podążał za słońcem - pewnie miałoby to sens,
    > gdyby go zamontować na wieży, albo w ogrodzie :-).

    Ja nawet taki widzialem, dotykalem i znam wlasciciela.

    > Jednak czy koszty inwestycyjne na sprzęt, czy 'specjalną' lokalizację
    > solara mają szansę się zwrócić w postaci bardziej efektywnego
    > wykorzystania energii słonecznej?

    Dosyc czesto sie psuje. Od tych 3 lat od jakich sluzy zaliczyl dwie
    wizyty serwisu.

    > Raczej obstawałbym za umieszczeniem tego ustrojstwa na ziemi i tu
    > dochodzą pewnie straty związane z przesyłem ciepła do budynku, ale...

    Zamontowany jest na slupie obok domu.
    To troche pomaga.
    Tyle ze jest tego chyba 1,5m2 wiec nie ma sie co cieszyc. Niby uzysk
    jest lepszy (bo jest od obracania za sloncem) ale powierzchnia
    niewielka.

    > Gdyby tak nastawić się tylko na lato i wykorzystać najtańsze sensowne
    > dostępne akcesoria...? Panel kaloryfera pomalowany na czarno,
    > kilkanaście metrów rurek alu-pex, pompka i wężownica w istniejącym
    > baniaku na CWU.

    Taki wlasnie mam. Przeszedl pomyslnie testy na ogrodku i w zeszly rok
    zmontowalem dla niego inspekt z metalowej skrzynki.
    Mam tego cale 3m3 w panelu kaloryferowym.
    Obacze jak w tym roku bedzie sie sprawial.

    > Urządzenie mogłoby być montowane z końcem sezonu grzewczego i
    > demontowane z jego początkiem, woda spuszczana. Izolacja rurek też nie
    > musiałaby być gruba, bo przecież sprawa dotyczyłaby tylko okresu letniego.

    Tak tez mam zamiar zrobic.

    > Do tego kilkanaście metrów kabla i jakiś prosty sterownik...
    >
    > Co myślicie o 'takim solarze'?

    Mamy, uzywamy, ja z mną ;)