    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <511bed6e$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <511d23d1$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <511d3b06$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    Subject: Re: Modernizacja starego układu co.
    Date: Thu, 14 Feb 2013 22:58:13 +0100

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:9967cee6-0f75-4893-bc10-7df060bc3f06@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 20:29:09 UTC+1 użytkownik uzytkownik
    napisał:

    > moze dlatego ze matematycznie to chyba nic nie napisałeś? Cos
    > przegapiłem?

    A co mam Ci pisać matematycznie?
    Chcesz, abym Ci przytoczył moje odczyty?
    Każdy dom i każda instalacją są inne. Inne będą wyniki.

    > No ja to juz znam -tylko nie potrafisz tego udowodnić a racji nie
    > masz.
    > Ba ja ci matematycznie wykazałem ze taniej jest grzac z wyższą
    > temperaturą a krócej.

    Nic nie wykazałeś, bo Ci udowodniłem, ze przytoczone przez Ciebie dane
    są "wysypane" z rękawa.

    > Oczywscie sie zgadzam ze alternatywa dla uzyskania wiekszej mocy jest
    > podwyższenie temperatury w obiegu.
    > Co jak wykazałem niekoniecznie musi być droższe.

    Zwłaszcza jak się stawia jako dowody wyssane z palca dane :)

    > To że obnizasz chwilowo temperature nie powoduje ze ze do jej
    > podwyższenia potrzebujesz wiecej energii, owszem
    > potrzebujesz wiecej mocy ale nie energii.
    > Tak naprawde potrzebujesz jej nieco mniej (ze względu na niższą w
    > efekcie temperature srednią)

    Tylko, że obniżona temperatura średnia to mniejszy komfort, pomimo tego,
    że termometr będzie nawet pokazywał taką samą wartość jak za 2-3 dni,
    kiedy budynek znów nabierze ciepła.
    Po prostu Ty tego nie potrafisz zrozumieć, że suche dane matematyczne to
    nie wszystko, aby mieć odczucie ciepła.

    b.