  • Data: 2019-08-01 12:51:31
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dominik Ałaszewski napisał:

    > Żarty żartami, ale faktycznie sensowne akumulatory rozwiazałyby
    > kupę problemów z energią elektryczną. I wtedy właśnie każdy
    > korzystałby z prądu kiedy chce, a inteligentne ładowarki ładowałyby
    > domowe akumulatory wtedy, kiedy cena będzie najniższa (bo np. akurat
    > wieje i wiatraki dają na full).

    "Sensowne akumulatory" to raczej nie -- więcej nadziei pokłąda się
    w pojemnych kondensatorach (tytanian baru). Ale do celu droga daleka.

    Taki model to nie tylko inne podejście do cen, ale zupełnie inna
    budowa sieci. Ja teraz potrzebuję, by mi elektrownia dostarczyła
    mocy kilku kW, ale korzystam z tego tylko w krótkich odcinkach
    czasu. Średni pobór jest ułamkiem kilowata. Gdybym miał magazyn
    na miejscu, pajęczynka mogłaby być utkana z cieńszych drucików.

    --
    Jarek