  • Data: 2014-10-03 07:48:34
    Temat: Re: Myszy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-03 00:00, Adam pisze:

    > Ale ten idiota

    Dlaczego od razu idiota?

    > tylko o takiej funkcji pisze w zastosowaniu dla tego
    > swojego wyimaginowanego psa ujadajacego tylko o 3 w nocy :-) Zreszta
    > wielokrotnie powtorzyl ze obroze chcialby zastosowac wlasnie po to zeby
    > oduczyc w ten sposob psa ujadania (zakladajac mu ja na czas nieobecnosci
    > wlascicieli - bo przeciez jak wlasciciel jest obecny to mozna zastosowac
    > inne metody).

    Tylko te inne metody w tym przypadku nie działają.
    Problem polega na tym, że jest to pies podwórkowy. W obecności
    właścicieli jest spokojny. Problem jest, kiedy właściciele są w pracy
    lub kiedy śpią. Wtedy pies reaguje na każdy ruch dookoła, każde
    szczeknięcie innego psa na wsi, nawet gdzieś daleko.
    Z jednej strony jest to prawidłowa, naturalna reakcja - pies broni
    swojego terytorium.

    > A ja mysle ze ten pies ma duze problemy - pewnie brak kontaktu, wiezi z
    > wlascicielem, zabawy. Pies niewyzyty psychicznie bedzie sie tak zachowywal.
    >
    > Moj pies po treningu (2h) przez dwa dni jak kloda tak byl wykonczony :D
    > Pies zmeczony (zabawa, treningiem) to pies szczesliwy. Taki pies nie ma checi
    > ujadac o 3 w nocy. No ale zawsze mozna pojsc na latwizne i zalozyc mu
    > obrozke... :)

    Ten pies zaś potrafi cały dzień biegać wzdłuż ogrodzenia i obszczekiwać
    każdą osobę i każdy przejeżdżający samochód. Takie całodzienne bieganie
    nie jest w stanie go zmęczyć.
    Niestety ruch tu jest dość duży, bo jest sklep, jest przystanek
    autobusowy i jest początek drogi, którą dojeżdżają ludzie samochodami
    oraz ciężarówkami do kilkunastu firm, mieszczących się na tej ulicy.
    Co ciekawsze, brama może być otwarta na oścież, a pies nie wychodzi poza
    obręb podwórka. Ujada zza płotu. Jak już się znajdzie poza swoim
    podwórkiem to nie szczeka na ludzi, ani na samochody. Ale jak się ktoś
    zbliży to ucieka na podwórko, skąd zaczyna ujadać.
    Jak więc widać szczeka, aby oznajmić, że jest tu najważniejszy i to jest
    jego terytorium, a bieś jest bardzo bojaźliwy.
    Właściciele są bardzo rodzinni i jak są w domu to się bawią z psem,
    zwłaszcza dzieciaki. Jak jest ciepło to większość wolnego dnia spędzają
    na podwórku, gdzie jedzą posiłki.
    Kiedy pies jest w towarzystwie właścicieli, pies już nie reaguje na te
    wszystkie bodźce zewnętrzne, ale kiedy oni kładą się spać to pies
    wychodzi na podwórko i potrafi ujadać przez pół nocy, albo od 4 rano
    robi pobudkę. Kiedy ktoś wyjdzie do psa, aby go uciszyć, pies jest
    spokojny. Z resztą tak jak pisałem wcześniej - w obecności domowników
    pies jest spokojny. Osoba położy się spać, znów zaczyna się ujadanie.