    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: NTG - Jednak eldorado
    Date: Fri, 19 Jun 2015 08:54:16 +0200
    <mlrgof$ocl$1@node2.news.atman.pl> <mlrscg$41q$1@node2.news.atman.pl>
    <mlrvb0$6ku$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mls1an$8uq$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mlse3q$m22$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mlsm14$tkm$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mlsq34$2ej$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mlttgl$2bs$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <e...@g...com>
    <mlu0c4$784$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>

    dyskusyjnych:31ef0f49-22e5-47b1-b7bb-5f5beb97945f@go
    oglegroups.com...

    >> Coś kręcisz :-)

    > Nic nie krece.

    Kręcisz bo próbujesz dowieść niemożliwe :-) A mianowicie że ZUS nas "okrada"
    na emeryturach. Tym czasem on nas "okrada" na innych polach swojej
    działalności, ale akurat emerytury wynikają wprost z wpłaconych składek.

    > No nie bardzo :)

    Co nie bardzo?

    ZUS co roku (albo co kilka lat) wysyła stan Twojego konta i możesz sobie
    zobaczyć że wynosi co do złotówki tyle ile zostało wpłacone + waloryzacja.
    Od składek emerytalnych nie sa potrącane żadne prowizje.

    > Nigdy tego nie odzyskam. To jest kasa w bloto (a dokladniej w palace
    > ZUSowe).

    No to nie jest ta kasa :-)
    Na pałace idzie inna - ta którą wpłacasz na zdrowie czy renty.

    > Przeciez pomnozylem tylko skladke emerytalno-rentowa.

    A powinieneś tylko emerytalną

    > Licze 600 pln choc teraz
    > sama emerytalna wynosi 460 pln, a rentowa 190 pln ale zostalo mi jeszcze
    > 33
    > lata pracy - sadze, ze spokojnie srednia samej emerytalnej wyjdzie grubo
    > powyzej 600.

    No to i emerytura będzie odpowiednio wyższa - tam nie ma żadnych
    skomplikowanych wzorów. Zgromadzony kapitał podzielony przez spodziewaną
    długość życia - tylko tyle.

    Owszem jest pole do manewru - można sztucznie zawyżać spodziewaną długość
    życia - ale to dotyczy jednakowo ZUS, OFE czy prywatnych ubezpieczycieli.

    Pozdrawiam
    Ergie