  • Data: 2015-06-19 08:54:16
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:31ef0f49-22e5-47b1-b7bb-5f5beb97945f@go
    oglegroups.com...

    >> Coś kręcisz :-)

    > Nic nie krece.

    Kręcisz bo próbujesz dowieść niemożliwe :-) A mianowicie że ZUS nas "okrada"
    na emeryturach. Tym czasem on nas "okrada" na innych polach swojej
    działalności, ale akurat emerytury wynikają wprost z wpłaconych składek.

    > No nie bardzo :)

    Co nie bardzo?

    ZUS co roku (albo co kilka lat) wysyła stan Twojego konta i możesz sobie
    zobaczyć że wynosi co do złotówki tyle ile zostało wpłacone + waloryzacja.
    Od składek emerytalnych nie sa potrącane żadne prowizje.

    > Nigdy tego nie odzyskam. To jest kasa w bloto (a dokladniej w palace
    > ZUSowe).

    No to nie jest ta kasa :-)
    Na pałace idzie inna - ta którą wpłacasz na zdrowie czy renty.

    > Przeciez pomnozylem tylko skladke emerytalno-rentowa.

    A powinieneś tylko emerytalną

    > Licze 600 pln choc teraz
    > sama emerytalna wynosi 460 pln, a rentowa 190 pln ale zostalo mi jeszcze
    > 33
    > lata pracy - sadze, ze spokojnie srednia samej emerytalnej wyjdzie grubo
    > powyzej 600.

    No to i emerytura będzie odpowiednio wyższa - tam nie ma żadnych
    skomplikowanych wzorów. Zgromadzony kapitał podzielony przez spodziewaną
    długość życia - tylko tyle.

    Owszem jest pole do manewru - można sztucznie zawyżać spodziewaną długość
    życia - ale to dotyczy jednakowo ZUS, OFE czy prywatnych ubezpieczycieli.

    Pozdrawiam
    Ergie