    From: "Maniek4" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: NTG ale warto wiedziec
    Date: Sat, 27 Feb 2010 10:10:32 +0100

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przede wszystki Autor tego postu NIE pisał o jakis tam teoriach, ale o
    > niewatpliwych i sprawdzalnych faktach, tj. o:

    Dobra, czy ktos je sprawdzil? Ktos napisala, czesc powtorzyla, reszta
    przytaknela i tak ma byc?

    > a. istniejących, rozpoznanych złożach gazu. Podał ich wielkośc i
    > lokalizację.
    > b. przekazaniu w/w złóz do eksploatacji zagranicznym firmom za kwoty ,
    > jego zdanie niewspółmiernie małe w stosunku do ich potencjalnej zasobności
    > c. uchwaleniu nowego prawa ułatwiającego przekazywanie zasobów surowcowych
    > Polski w sposób niekontrolowany społecznie i jak praktyka dotychczasowa
    > pokazuje, w sposób szkodliwy dla kraju
    > d. naruszeniu praw do tych złóż polskich firm, które uprzednio te złoża
    > rozpoznawałay

    Akurat sluchalem audycji w radio na ten temat. Tam pan szczegolowo
    uzasadnial co i dla czego. Audycja byla w publicznym radiu i kto chcial to
    sluchal. Skoro ja slyszalem to znaczy, ze nie jest to jakas skrywana tak
    prosta tajemnica.
    Mowa byla o tym, ze amerykanie jako jedyni na swiecie potrafia wydobywac gaz
    lupkowy i dla tego maja robic to u nas. Zloza maja byc im przekazane do
    wydobycia i owszem maja zarobic na wydobyciu co nie dziwi, ale pierwszy raz
    slysze, ze maja byc wlascicielami zloz.

    > a w koncu
    >
    > e. o grożbie przymusowych wywłaszczeń, wynikającym z proponowanych
    > rozwiązań prawnych.

    Zastanowmy sie czy nie jest tak juz dzis. Jak znajda rope na mojej dzialce
    pod moim domem to uwazasz, ze ropa jest moja?

    > To nie żadne teorie , tylko sprawdzalne, konkretne fakty!

    No to sprawdz i dopiero potem obrazaj.

    > I jakby udzerzyc w stół i tu, zamiast prób chociaz merytorycznej polemiki
    > z krytyczną

    To prosze merytorycznie, jak mamy we wlasnym zakresie wydobyc gaz lupkowy?

    Pozdro.. TK