  • Data: 2014-06-30 11:07:51
    Temat: Re: NTS-Energy, IVT, Nibe - która pompa ciepła
    Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-06-28 22:28, 0...@g...com wrote:
    > Witam,
    > Yarecky piszesz że koszty powietrznej a gruntowej są takie same.Zobaczymy jak
    przyjdzie prawdziwa zima - 15,-20C.Ja stałem też przed wyborem czy powietrzna Venus,
    czy gruntowa Etna.Cóż wybór padł na gruntową w dalszej perspektywie zbliżających się
    surowych zim.W telewizji zapowiadają na programach popularno-naukowych globalne
    oziębienie klimatu.Myślę że ja z moją gruntówką przeżyję, a Ty Yarecky?
    > W dniu piątek, 6 czerwca 2014 09:40:09 UTC+2 użytkownik yarecky napisał:

    Grzejemy już 5 lat. Piszę na podstawie obserwacji, wcześniej zakładałem
    rachunki wyższe o 20-30%.
    Jak na razie do -27st. pompa działa poprawnie. Najniżej było jak na
    razie -29st. ale to przez kilka godzin, natomiast -20--25 mieliśmy
    przedostatniej zimy (2012/2013) regularnie.
    Oczywiście - poniżej pewnej temperatury pc wspomaga się wówczas grzałką
    w układzie, ale działa poprawnie.
    Ilość dni naprawdę mroźnych jest w skali roku (jak na razie) niewielka,
    myślisz, że czeka nas kolejna epoka lodowcowa? :-)

    yarecky.