  • Data: 2012-03-29 09:45:28
    Temat: Re: Największe absurdy, śmieszne...
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4f7359b6$1@news.home.net.pl...

    > No dobra, widzę co masz na myśli... Czekaj, niechże to to sobie rozrysuję,
    > ... No właśnie, w twoim scenariuszu to w ogóle 1-fazowych rzeczy nie
    > należy podłączać do 3-fazowych instalacji, bo co się stanie, jeśli zero
    > się urwie przed tymi jednofazowymi różnicówkami, hmm?
    Ryzyko urwania się głównego przewodu o średnicy 4, 6, 8, lub 10mm2 jest
    sporo niższe niż uszkodzenie styku w różnicówce.
    Wierz mi że te styki naprawdę się grzeją gdyż przez jeden styk płynie cały
    zestaw prądów ze wszystkich odbiorników z trzech faz i wcześniej czy później
    dochodzi do wypalenia styku.
    Ale, jest jedno ale. Dopuszcza się stosowanie trójfazowych różnicówek pod
    warunkiem że projektant prawidłowo rozmieści odbiorniki na poszczególnych
    fazach, tak aby rozkład prądów na trzech fazach był w miarę zbliżony. Mnie
    tego w szkole uczono.

    > Swoją drogą jak to będzie w przypadku różnicówki trójfazowej... będziemy
    > przecież mieli różnice w przepływie prądów między fazami a zerem (bo przez
    > zero różnicówki nic nie popłynie) i zasadniczo powinno ją "wywalić".

    A co ją wywali skoro wyzwalacz (cewka) w róznicówce wymaga zera którego
    akurat zabrakło?

    > Tylko zaraz... jak podłączę urządzenie korzystające z napięcia
    > międzyfazowego to też jest różnica w przepływie pomiędzy fazami a zerem...
    > chyba się zgubiłem ;)

    Tu się znoszą prądy na dwóch fazach.

    > Tak czy inaczej to kwestia dość akademicka, bo jeśli komuś się urywa
    > "zero" przy różnicówce, to już w tym momencie musiał nieźle spartaczyć
    > robotę ;->

    A ja uważam że naciskanie różnicówki to jedno a przynajmniej raz na pół roku
    zaglądnięcie do skrzynki rozdzielczej i przegląd zacisków to drugie co jest
    ważne.

    Marek