    From: "Kane" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nawiewniki okienne - po czorta ?
    Date: Thu, 26 Nov 2009 05:42:05 +0100

    > Zastanawiałem się tylko i wyłącznie nad sensem ratowania
    > wentylacji w szczelnym domu nawiewnikami - zamiast wykonaniem
    > kilku otworów.

    Skoro to juz kilka otworow a nie jeden: jak je zabudujesz/wykonczysz ?
    Piszesz prosty element przymykajacy, ok. Ile to kosztuje. Potem co z taka
    dziura w scianie jakie wykonczenie od srodka ? Cos ladnego do zamaskowania
    by sie przydalo nie, brzegow przynajmniej. To moze anemostat. A z zewnatrz ?
    Z zewnatrz tez cos ladnego bo przeciez nie wypieprzysz dziury w scianie
    zostawiajac ją ot tak. No i oczywiscie malutki daszek by trzeba zrobic zeby
    nam do tej dziury nie lało (po scianie lub przy zacinaniu deszczu). A i
    siateczke jaka by towarzystwo z zewnatrz nie lazło do środka....No i jak nie
    wiesz gdzie leca jakie kable i rurki (a masa ludzi nie wie bo nie zrobila
    dokumentacji) to przydaloby sie pozyczyc/wynajac urzadzenie do sprawdzenia
    czy w tym miejscu sciany akurat mozna sobie wykuc dziure.

    Najtanszy nawiewnik to pewnie 20-30zl i ma funkcjonalnosc wlasnie
    proponowanej 'dziury'. Wg mnie nie ma sensu meczyc sie z jakims dziurami
    szczegolnie jesli dom/mieszkanie juz gotowe

    Kane