eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNiedługo START no i kilka pytań w rodzaju "jak to jest"Re: Niedługo START no i kilka pytań w rodzaju "jak to jest"
  • Data: 2009-04-17 13:09:11
    Temat: Re: Niedługo START no i kilka pytań w rodzaju "jak to jest"
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> szukaj wiadomości tego autora

    Krzemo pisze:

    [...]
    > Na mapce są jedynie linie poziomic... mapa zawiera jednakże do 10%
    > błędów (ustawowo)...
    > ;-)

    A poziomnice są co 1,25 m? ;)A może nie taką mapę masz? ;) Złośliwie
    można powiedzieć, że może masz 1:10 000 mapę. No tam będzie mały problem.

    > A teraz jak wygląda proces budowlany... zdzieramy humus, robimy
    > wykopy, zasypujemy je i nawozimy humus... Nigdy teren nie wygląda po
    > budowie tak samo jak przed!. I na żadnej budowie z pewnością "poziom"
    > nie jest zachowany - bo się NIE DA!
    > ;-)

    Nie chciałbym zobaczyć hali stalowej z suwnicą wybudowananej przez
    Ciebie ;)), równie dobrze można iść dalej i powiedzieć, że poziomy
    posadowienia poszczególnych stóp fundamentowych będą się różnić + - 10
    cm bo inaczej się nie da, tak czy nie? Skoro rzekomo nie można uchwycić
    wysokości. Pan Władek na oko lepiej by to zrobił ;))

    > A dlaczego 3 zamiast 1 (zresztą 3 schodki to IMHO prawie standard w
    > Polsce - ale to osbny temat). Przecież jak doda ten bloczek do ściany
    > fundamentowej, to i obsypie ziemią trochę wyżej ! I jak był 1 stopień
    > to zostanie 1 stopień. Nic nie zauważysz.
    > ;-)

    Odczytam z inwentaryzacji geodezyjnej po rzędnych terenu wpisywanych na
    działkach, biorę projekt zagospodarowania i inwentaryzację powykonawczą
    i nie ma żadnej filozofii. W razie wątpliwości mogę wezwać geodetę do
    sprecyzowania ze szkicami i wynikami pomiarów włącznie. Przy planowanej
    budowie drogi jak jest gruntówka to jest mały problem, powszechnie
    inwestorzy się tak zabezpieczają, ze podniosę, ale jak masz drogę w
    pobliżu to nie ma to tamto ;))).

    > Pewnie zaraz powiesz o "podnoszeniu terenu" - tego też nie widać...
    > wyobraź sobie różnicę poziomów 20 cm z zejściem do zera na 7
    > metrach... I co? Widać gołym okiem ?
    > :-))))))))))))))

    Jak poziom terenu będzie taki sam jak na przekroju pionowym to nie, ale
    jak zmierzę wys. pomieszczeń podziemnych to wyjdzie.

    > Powtarzam - geodeta mówi (a ja mu wierzę) że wysokość punktu określa
    > się z dokładnością ok. 40 cm, i że w inwentaryzacji geodezyjnej
    > powykonawczej nie ma takiego punktu jak "wysokość budynku" przy domach
    > jednorodzinnych a tym bardziej jego położenia względem morza.
    > ;-)

    Z całym szacunkiem dla geodety, ale błąd przy niwelacji technicznej na 1
    km wynosi + - 5 cm. Jak np. geodeta ma reper w pobliżu to nie widzę
    problemu, błąd w mm mu wyjdzie przy pomiarach sytuacyjno-wysokościowych.
    Jak chcesz sprawdzić to
    http://www.gugik.gov.pl/gugik/w_pages/w_doc_show.php
    ?loc=46&doc=81
    Masz wszystkie instrukcje i wytyczne do właściwie powszechnych pomiarów.

    > Jaka lipa - to dopuszczalny błąd - nie ściemniaj!
    > ;-)

    Dopuszczalny błąd? Załóżmy 0,2 m w górę, przy 100 m2 powierzchni masz 20
    m3 za dużo. To dopuszczalne? A w pozwoleniu podają do 2 miejsc po
    przecinku charakterystykę obiektu - niektórzy nie podają, widziałem
    takie pozwolenia, ale w projekcie jest taka charakterystyka obiektu. No
    warunek, że będzie wyniesienie w pomieszczeniu. Z terenem jest trudniej,
    ale jak się dokładnie sprawdzi to nie widzę problemu.
    Poza tym u mnie jedna z gmin pisze m n.p.t. jest też załącznik graficzny
    do warunków zabudowy i co nie sprawdzisz? Bez załącznika graficznego
    taka decyzja jest wadliwa wręcz nieważna.