eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-27 11:14:04
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:if9r4d$eb2$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale to jest zupelnie inne zjawisko.

    Pamiętam jak pochwalił się że w domu z racji wszystkiego na prąd powymieniał
    komputery na takie które pobierają tylko 12W. Przez kilka dni dopytywałem o
    jakie to komputery chodzi. Bez skutku. Udawał że nie ma pytającego.
    Teraz twierdzi że 80l zbiornik wystarcza na 3krotne zagrzanie wody w ciągu
    doby. No jasne, nawet da się go zagrzać częściej niż 3 razy bo mogę go nawet
    co dwie godziny do temperatury wrzenia doprowadzać ale tu chodzi o to aby
    nagrzać w godzinach kiedy obowiązuje II taryfa a ze zgromadzonej ciepłej
    wody korzystać kiedy jest droższa I taryfa.
    Jak mieszkałem jeszcze u rodziców to były dwie taryfy i pamiętam że zbiornik
    na 4 osobową rodzinę musiał być minimum 120l. Ludzie zamiast iść spać spać
    to czekali z praniem do godziny 10 wieczorem a w potem w bloku słychać było
    jak się niosą po ścianach odgłosy pralek i wirówek.
    Co do 80litrów po prostu nie ma prawa wystarczyć na potrzeby w
    gospodarstwie, ale już o to nie pytam i nie dyskutuję gdyż będzie tak jak z
    12 Watowym komputerem.

    Marek