eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
  • Data: 2010-12-31 08:52:45
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d15810f9-e873-4802-87f9-984202efe06a@w2g2000yqb
    .googlegroups.com...
    On 30 Gru, 22:26, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

> [...]
    rzewacz-wymiennik-i...

    >http://www.klimatsklep.pl/chigo-krs-35wfal-cat-58-i
    d-829.aspx

    >Tu masz za 3,5k pln tyle ze zbiorniczek 100l - troche maly.

    Zaraz zaraz. Porównujemy z tym samym zbiornikiem 300l. Wiadomo jest ze do
    100l zbiornika PC tez bedzie tansza bo agregat mniejszy.
    Jak tak chcesz isc na szpady to prosze bradzo.
    1 kolektor 1200zl
    zbiornik 100l 500zl
    pompa 200zl
    sterownik 100zl
    naczynie werbinskiego 50zl
    zawór werbinskiego 20zl

    Ile to razem wyszlo?
    2700zl :)

    >http://www.klimatsklep.pl/chigo-krs-48wfbl-cat-58-i
    d-830.aspx
    >A tu za 5,1k pln ze zbiornikiem 200l - to juz jest sensowne :)

    To samo co wyzej tyle ze z dwoma kolektorami i zbiornikiem za 1200zl :)

    Adam nie porzekonasz mnie. PC przy solarach wymieka.
    COP pompy 1:3 max przyczym od temp 0 w dól COP=0 a solary w sloncu to COP
    maja nawet 1:38 czego zadne PC nei ma szans miec nigdy
    Solary ponizej 0stC nadal pracuja i jezeli przy -10stC nagrzewaja mi
    zbiornik do +40stC to nadal jest to COP wyzsze niz 1:10

    Marek