eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
  • Data: 2011-01-01 20:45:35
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Sty, 21:04, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    [...]
    > Dla tego czasem tu cos pisuje, bo te wyliczenia, tabele to czysta
    > statystyka. Wylicza sobie moc 50W/m^2 w grudniu, dopasuja do pochylenia,
    > wprowadza jakies wspolczynniki korekcyjne i wychodzi. Szkoda, ze malo
    > zyciowo...

    Mi jednak OZC wyliczyl wszystko *bardzo* dokladnie. Wiec wierze w jego
    obliczenia i wyniki :)

    [...]
    > A i ciekawe, czy OZC pytal sie Ciebie jakim kolorem sciany malowales, oraz
    > jaki jest sklad samej farby, bo to moze byc tak jak z proszkami do prania i
    > optycznymi wybielaczami. Zgodzisz sie chyba, ze pokoj pomalowany na bialo to
    > jednak co innego niz na czarno.

    Moim zdaniem - bez znaczenia. Jak "promyk" wpada do pokoju to w IMHO
    juz tam zostaje. Jezeli nie zostanie zaabsorbowany przez pierwsza
    napotkana powierzchnie - odbija sie i leci dalej. Zreszta - czemu
    rolety montowane w srodku nie wplywaja w wiekszym stopniu na
    ograniczenie ciepla w pokoju ? :) Zrob sobie test w lato, rolety nawet
    biale (wszedzie takie mam) nie powstrzymuja jakos nagrzewania
    pomieszczen. Tylko rolety zewnetrzne daja efekt. Pisza o tym wszyscy
    producenci np. okien dachowych.

    > Sprawa druga, gdzies wczesniej pisales, ze w zeszlym sezonie zuzyles ok. 16
    > tys. kWh. Czy naprawde uwazasz, ze gdybys zakryl okna firankami to zuzylbys
    > o 25% opalu wiecej?

    IMHO byloby bez znaczenia - chyba ze uzywalbym rolet zewnetrznych.
    Slonce dogrzewa pomieszczenia i to jest fakt -> patrz domy pasywne, to
    jest najlepszy tego przyklad. Gdyby to nie byla prawda - wszystkie
    pasywniaki mialyby mikroskopijne okna. A od poludnia wiekszosc ma
    doslownie szklane sciany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.