eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-27 13:26:41
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d188ed8$0$2444$65785112@news.neostrada.pl...

    > Hehehe. Dobre. Norma to 60 stopni. Przy 60 też otrzymasz >120 litrów
    > zmieszanej wody ciepłej.

    Nieźle kombinujesz "też 120 litrów" nie jest równe 150litrom wody.
    Ale to i tak nei prawda gdyż po 80% rozbiorze wody temperatura na wyjściu
    zbiornika będzie poniżej 40stC a to za mało.
    Zresztą napisałeś o 75stC więc nie zmieniaj zeznań. Kiedyś ktoś z twojej
    rodziny moze wylądować z ciężkimi poparzeniami w szpitalu.

    > Zwykła bateria termostatyczna. To standart. Ustawiasz nawet 40 stopni.
    > Grunt, że wody ciepłej nie brakuje bez liczenia.

    Bateria aby mieszała prawidłowo musi mieć na wejściu ciepłej wody temp
    minimum 50-55stC. W początkowej fazie zaraz po nagrzaniu zbiornika owszem
    masz nagrzany do 75StC ale im więcej wody pobierasz tym niższa temperatura
    na jego wyjściu. Pisałem o tym wyżej.

    Marek