eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-29 15:48:01
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d199a79$0$2444$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wtopić pieniądze na przyszłość?
    > Przykładowo np powinienem kupić komputer większy niż potrzebuję na
    > przyszłość płacąc za niego 2x drożej, bo podrożeją?

    To tak jak byś myślał o komputerze w przyszłości, a postanowił, że
    wykończysz dom bez instalacji elektrycznej, bo narazie możesz mieszkać przy
    kaganku :)

    > Mylisz się. Ja ciągle mogę podjąć decyzję.
    > Ci co utopili pieniądze w solarach już je wydali bezpowrotnie. Teraz
    > pozostaje im tylko racjonalizacja i niepotrzebne ogrzewanie basenu.

    Podjąć decyzję i owszem, ale koszty wykonania tej instalacji teraz będą o
    wiele wyższe.
    A wystarczyło tylko pociągnąć rury do kolektora oraz puścić kabel do
    czujnika temperatury. Teraz, żeby to położyć będziesz musiał pruć wykończone
    ściany w kotłowni, być może w pokojach. Jeżeli nawet pojawią się kolektory
    za darmo to i tak Ci się nie będą opłacały w tej sytuacji, bo koszt remontu
    zwiazany z poprowadzeniem instalacji będzie wyższy od obecnego kosztu
    solarów.