eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
  • Data: 2010-12-30 08:45:18
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Gru, 09:08, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Ale widziales taka pompe powietrzna i jakie to sa odpowiednie warunki?

    Porownujemy te pompe do solarow. A solary dzialaja przede wszystkim w
    lato. Jak myslisz jaki bedzie COP tej pompy jezeli powietrze w lipcu
    bedzie mialo 25stC, a grzac bedziemy do np. 50stC (wiecej nie trzeba
    bo to cale 300l) ? :) Na pewno nie 1:1,3 :D Wczesniej liczylem dla COP
    sredniego 2,5 i to jest moim zdaniem srednia wiosenno-letnio-jesienna.

    > Zwlaszcza jesli w zimie beda na niej straty?

    W zimie ja wylaczasz i grzejesz CWU tym czym grzejesz CO. Zima solary
    tez nic nie daja (tych uzyskow rzedu paru kWh nie ma nawet co brac pod
    uwage - to jest uzyskane parenascie zlotych).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.