    From: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i było -27
    Date: Fri, 03 Feb 2012 13:10:21 +0100

    W dniu 2012-02-03 12:30, s_13 pisze:

    > przeżyjemy...:-)

    ure.html

    > nie umiem czytać tych obrazków... po tym froncie z zachodu mówisz, że
    > jeszcze mróz większy idzie?

    W ciągu najbliższej doby żaden front nas nie sięgnie.
    Mam na myśli, że są bardzo słabiutkie niże (1030 hPa!!!),
    czyli mamy układ wyżowy stabilny, że "job twoju mać".
    Przy takim układzie prognozy zwykle są łatwiejsze do zrobienia,
    i dość dokładne.
    Kiedy przelatuje niż za niżem (zawsze z zachodu na wschód),
    tak jakby ktoś kijem w wannie mieszał, prognozy są wróżeniem
    z fusów.

    BTW: niże na półkuli północnej kręcą się przeciwzegarowo,
    a wyże to brak niżu :)

    mjk