  • Data: 2013-03-23 10:54:34
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-22 21:00, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ja juz sie Ciebie kiedys pytalem skad wziela sie depresja w latach '39-'44 i
    > o dziwo '79-'84, na ostatnim wykresie.

    Jeśli chodzi o lata wojny to podejrzewałbym II wojnę światową i "dużo
    dymu" (fachowcy nazywają to aerozole). Aerozole odbijają promieniowanie
    słoneczne. Nawet jest taki projekt, aby przeciwdziałać globalnemu
    ociepleniu przez geoinżynierię, tzn. rozpylenie związków siarki w
    stratosferze (http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_radiation_manage
    ment)

    Efekt chwilowego ochłodzenia jest po dużym wybuchu wulkanu (wyrzucane
    jest dużo pyłów do atmosfery). To samo z przemysłem - jak emisje
    przemysłowe pyłów są większe (np. Chiny) to chwilowo mogą powodować
    ujemny efekt.

    Aerozole po jakimś czasie opadają, więc nie jest to efekt trwały.

    Tutaj masz to wyjaśnione
    http://doskonaleszare.blox.pl/2011/01/FAQ-Klimat-i-j
    ego-zmiany.html

    Na obrazku pod punktem 6. masz wpływ różnych czynników na klimat.
    Aerozole są niebieskie (działanie na minus)

    M.