  • Data: 2013-03-24 16:43:14
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    M. wrote:

    > Nauka o klimacie jest nauką ścisłą.

    GÓWNO PRAWDA.

    Zbyt wiele zmiennych, zbyt wiele niewiadomych, zbyt wiele czynników. Można
    sobie udowodnić każdą teże dobierająć odpowiednie dane wejściowe i
    współczynniki.

    > Na świecie istnieje naukowy konsensus dotyczący zmian klimatu.

    Nie ma. Są rózne zdania na temat wpływy czynnika ludzkiego na zmiany
    klimatyczne.

    > Jaką kasę? Czy uważasz, że prawa fizyki zależą od kasy? To co, jak
    > więcej zapłacę, to mechaniki kwantowej nie będzie. A może druga zasad
    > termodynamiki przestanie działać.

    kasę od tych którzy np zarabiają na "zielonej energii" czy "handlu
    zezwoleniami na emisje co2"

    kasę od tych co produkują ropę :)

    > Może dla ciebie i dla polityków. Prawa fizyki są obojętne wobec kasy.
    > Prawom fizyki wszystko jedno kto umrze i w jaki sposób.
    >
    > Ja stwierdzam tylko fakt: globalne ocieplenie jest potwierdzone przez
    > liczne badania. Kolejne lata dokładają setki jeśli nie tysiące
    > kolejnych danych potwierdzających. Co zrobi z tym ludzkość jest
    > domeną samych ludzi.
    > Problemem nie jest fakt globalnego ocieplenia, ale problemy z
    > akceptacją tego faktu przez ludzi. Ale to nie jest problem
    > klimatologii ale raczej samych ludzi.

    Porblemem jest że nie został ostatecznie dowiedziony.