  • Data: 2013-04-21 23:10:04
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-21 21:57, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Po raz kolejny twierdzisz, ze "Twoj" wykres jest niepewny. Takie same inne
    > pewne dane mamy z tamtego okresu. Po raz kolejny napisze, ze skoro wykres
    > jest niepewny to skad wiadomo, ze teraz jest cieplej? Sam podajesz wykres
    > jako dowod wplywu czlowieka i po kilku dniach go bagatelizujesz. To ja nie

    Mój wykres jest pewny. Z pewnością 95% dane mieszczą się w zadanym
    przedziale. Jest to jeden z wielu wykresów - ten pokazuje bezpośrednie
    pomiary temperatury.

    Wykres potwierdza to, co wiemy ze spektroskopii oraz obserwacji
    satelitarnych. Wiemy stąd ile promieniowania podczerwonego ucieka w
    kosmos - a to jest spójne z wpływem CO2 (zostaw na razie tego człowieka).

    Możesz sobie zobaczyć opis tutaj
    http://www.skepticalscience.com/empirical-evidence-f
    or-co2-enhanced-greenhouse-effect.htm

    Są tam odesłania do literatury naukowej (więc możesz sobie sam sprawdzić
    u źródła).

    > Piszesz, ze mam udowadniac dynamike wczesniejszego okresu, ale to nie moj
    > wykres. Skoro wiecie, ze jest wzros to czekam na wyjasnienie dlaczego dzis

    Ale ty stawiasz tezę. Udowodnij ją.

    > nie ma tej dynamiki? To nie jest czepianie sie, tylko to byc moze obiektywna
    > zmiana, ktora i tak by nastapila, tylko przyczyn jeszcze nie znamy.

    Zmiana jest obiektywna i wynika ze zwiększonej koncentracji CO2 w
    atmosferze. Potwierdzają to badania laboratoryjne, pomiary temperatury,
    badania satelitarne promieniowania uciekającego w kosmos, itd. itd.
    Gdzie nie spojrzysz, dane są spójne ze sobą.

    M.