    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Date: Fri, 15 May 2009 12:15:10 +0200

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6a0800e3-7ce3-4440-9feb-3d48eb44082e@q14g2000vb
    n.googlegroups.com...

    > Wszystko zależy od definicji tego mostka.... Bo np. wieńce _w_
    > _systemie_ mają inną izolacyjność cieplną niż reszta ściany, więc
    > można powiedzieć że to "systemowy mostek cieplny".

    IMO mostek cieplny to nie fragment o trochęgorszej izolacyjności, ale o
    znacząco gorszej - tak, że może powodować problemy (przemarzanie, grzyb).

    Przyjmijmy, że wieniec ma u = 0,5 podczas gdy reszta ściany ma u = 0,3. To
    nie będzie powodowało przemarzania ściany, ani powstawania grzyba. Natomiast
    fragment ściany 2W pozbawiony styropianu ma u > 1 i to jest znacząca różnica
    wobec reszty ściany.

    > Tobie chyba płacą za propagowanie "jedynych słusznych rozwiązań" czyli
    > ściany 1W, co?
    > ;-)

    Wielokrotnie pisałem, że nie ma jedynych słusznych rozwiązań. To, że dla
    mnie z _wyliczeń_ wyszło, że najlepszym (najbardziej ekonomicznym i
    funkcjonalnym) rozwiązaniem jest ściana 1W to nie znaczy, że tak będzie dla
    innych.

    Ja tylko namawiam by każdy sobie sam wszystko policzył, a nie słuchał
    architekta który projektuje tak, bo tylko tak potrafi, ani panów z
    marketingu.

    Ja do budowy domu przygotowywałem się ponad trzy lata. Czytałęm, jeździłem i
    oglądałem, rozmawiałem z wykonawcami, architektami i przede wszystkim
    użytkownikami. Na koniec zacząłem wszystko liczyć, liczyć i jeszcze raz
    liczyć. Chciałem kiedyś umieścić wyniki w sieci by każdy mógł je zobaczyć,
    ale okazało się, ze to nie taka prosta sprawa bo jak podaje sam wynik to
    dostaję tysiące pytań "dlaczego", a wyniki pośrednie i założenia mam
    porozrzucane w różnych miejscach w wersji papierowej i elektronicznej. Od
    roku zbieram się do tego by to choć trochęuporządkować i zredagować i
    umieścić.

    Tymczasem tylko czasem zwracam uwagę, że istnieją inne rozwiązania niż
    ściana 2W i wentylacja grawitacyjna :-) ale zawsze zachęcam by każdy sobie
    sam policzył.

    Uwierz mi nie zarabiam kilku średnich krajowych nie odziedziczyłem spadku i
    nie wygrałem w totolotka. Sam muszę zarobić na budowę i późniejsze
    ogrzewanie. Gdyby mi wyszło, że opłaca mi się budować ścianę 2W to bym tak
    zrobił, a za zaoszczędzone pieniądze pojechał na wakacje z rodziną, albo
    wziął mniejszy kredyt.

    Pozdrawiam
    Winetoo