  • Data: 2011-11-02 20:42:25
    Temat: Re: No to mam już wodę w swojej chałupie :)
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
    > Witajcie,
    >
    > W 2009 jak się wprowadzałem do "chałupy" ... jaką mi babcia
    > dała we władanie, przymierzyłem się do podłączenia do
    > miejskiego wodociągu (wodociąg marecki).
    >
    > Jednak koszt podłączenia (ok 5000zł) skutecznie mnie zniechęcił.
    > Wszystko było dobrze (wodę do picia przywoziłem w bańkach),
    > a do mycia / prania / zmywania wystarczała ta ze studni.
    > (hydrofor mimo że stary działa bez zarzutu)

    Straszne rzeczy w tym wątku piszecie. Kiedyś ludzie mnie straszyli, że przyłącza
    to takie strasznie drogie są i nieźle na tym popłynę w czasie budowy. Wtedy
    chyba nawet uwierzyłem...
    Za elekrykę niestety musiałem zapłacić "jak za zboże" ale prąd za to miałem w
    tydzień. Zakład energetyczny szafki stawiał proaktywnie, więc wystarczyło
    wprowadzić kabel i założyć zabezpieczenie i licznik. 1500zł mnie to chyba
    kosztowało, 11kW. 50zł wziął "na fuchę" ten co licznik montował za wprowadzenie
    kabla.
    Wodę podkopałem do ulicy sam, tzn. wykorzystałem moment gdy na budowie była
    koparka do zakopania szamba, i poprosiłem operatora, żeby dojechał do granicy -
    8m. Rury jakieś 20m, kosztowała chyba poniżej 200zł (PE40). Resztę zrobiła
    lokalna ekipa wraz z przyłączem gazowym - 2800zł +400zł za projekty gazu (wew. i
    przyłącze). To przyłącze sprzedałem do gazowni za trochę ponad 2100zł, więc na
    czysto woda i gaz kosztowały mnie 1300zł wraz z materiałami, szafką gazową i
    reduktorem ciśnienia.
    Kanalizacji jeszcze nie zrobiłem, na razie jest szambo, które kosztowało ok.
    3400zł (zbiornik betonowy 10m3, kominek 0,5m, pokrywa 2T na zbiornik, pokrywa
    żeliwna fi60, kineta przelotowa PCV, rura wznosząca, ok. 18m rury fi 150 i
    koparka).
    Ludzie! nie dawajcie się okradać!

    --
    Bartek