    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No to mam już wodę w swojej chałupie :)
    Date: Fri, 4 Nov 2011 10:15:24 +0100

    >Użytkownik "jachoska" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >"Układy" to są potrzebne jakby się chciało samemu robić przyłącze.
    >Nie uśmiechało mi się płacić 5kzł (najtańsza oferta) za pół dnia pracy
    >koparki, ułożenie rury po 3zł/1mb i wcinkę. Stwierdziłem, że sam zrobię
    >wykop i ułożę rurę, a firmie powierzę jedynie wcinkę, podłączenie,
    >odkażenie i oplombowanie. Tym samym 3kzł zostanie mi w kieszeni.
    >Nic z tego.
    >Jak się przedstawiciel wodociągów uprze, to niczego nie odbierze bo nie
    >zostało od początku do końca wykonane przez firmę z uprawnieniami.

    Przez takie właśnie opinie ludzie przepłacają kupę kasy dając zlecenia firmą
    zaprzyjaźnionym z wodociągami
    A poprę Bartka- "Nie dajcie się okradać"
    Ktoś tu pisał o opłacie dla gminy 2000zł- jest to bezprawna opłata i nie
    trzeba jej płacić- przerobiłem temat dwa lata temu u moich rodziców jak
    podłączali się do kanalizacji w gminie(wcześniej mieli szambo) Gmina tez
    chciała ok 2000 zł "opłaty" ale uparłem się i nie zapłaciłem nic- samemu
    tylko zrobiłem odcinek przyłącza od studzienki w granicy działki do domu-
    koszt to materiały robocizna własna.. Tym bardziej że cała kanalizację w tej
    miejscowości gmina robiła za pieniądze unijne

    A z przyłączeniem wody i kanalizy u mnie to było tak:
    Odległość ok 100 metrów od głównej sieci wodnej i kanalizacyjne do mnie do
    domu.
    Oczywiście w wodociągach sugerowali że ma to zrobić konkretna firma, że
    będzie taniej, szybciej i bez formalności. Poprosiłem więc ta firmę o ofertę
    i zaśpiewali cos ok 11 tys. + odbiory itp
    Podziękowałem im i zrobiłem sam.
    Koszt:
    wykop i zasypanie 500 zł- tyle skasował gościu z tzw. Białorusią- rura
    wodociągowa szła w jednym wykopie z kanalizacyjna.
    Materiały: rura do wody chyba z 300 zł, rura kanalizacyjna + studzienka,
    trójniki kolanka itp. koszt ok 2000 zł
    pożyczenie zagęszczarki do zagęszczania przy zasypywaniu wykopu- 40 zł a
    konkretnie duża flaszka wódki dla właściciela firmy budowlanej który mi tą
    zagęszczarkę na 3 dni pożyczył.
    Wywrotka żwiru na podsypke do wykopu- 120zł ale to tez bym musiał kupić
    jakby firma wodociągowa to robiła
    Robocizna własna- banalnie proste

    Jak już rury były ułożone w wykopie(przed zasypaniem) zadzwoniłem do
    wodociągów aby przysłali kogoś na odbiór- przyjechało TRZECH gości w
    garniturach i oczywiście próbowali się mądrzyć(bo nie zleciłem roboty komu
    trzeba). Poprosiłem więc aby swoje mądre uwagi spisali na kartce podpisali
    się pod tym i ja się ustosunkuje do tego. Tak ich zdziwiło moje żądanie że
    podpisali się szybko ale na protokole odbioru;)). Zasypałem więc wykop
    zostawiłem tylko fragment tam gdzie moje przyłącze łączyły się z siecią
    główną. Przyjechała ekipa z wodociągów zrobiła nawiertkę wstawiła zasuwę a
    u mnie w garażu wodomierz- zapłaciłem za to chyba 300 zł ale tyle tez bym
    zapłacił nawet wtedy gdyby przyłącze robiła "autoryzowana" ekipa.
    Wszystko razem wyszło mnie ok 3000 zł. Zaoszczędziłem 8000 zł. Cyba warto
    było robić samemu
    Dodatkowo wodociągi najpierw wymyślały ze wodomierz mam umieścić w
    studzience itp(koszt studzienki 1000zł) ale się nie zgodziłem i po kilku
    rozmowach z kierowniczką zmienili warunki i mam wodomierz w garażu