  • Data: 2015-08-20 12:36:23
    Temat: Re: Normy czasowe na prace wykończeniowe
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 10:35:11 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Te wartości są absurdalnie wysokie. Weź dowolny program do OZC i popatrz co
    > pokazuje. I nie zapomnij o zyskach od nasłonecznienia.
    >
    > Mam ścianę o U = 0,37 (Ytong 40cm)
    >
    > Przyjmując Twoje dane otrzymuję wynik:
    > 0,37 * 15,39dT * 200m2 * 24h * 244dni = 6670 kWh
    >
    > Czyli grzejąc gazem po 0,30 za kWh przez ściany (wedle Twoich danych) mi
    > ucieka 2001 zł.
    >
    > Pozostaje mi jedynie się roześmiać :-)

    wez dane pogodowe i sobie wylicz srednią - ja to zrobiłem. Matematyka mowi co mowi.
    Nawet zauwazyles ze sa zyski od naslonecznienia ale do logicznego wniosku nie
    potrafiles doprowadzic - slabo jak na ciebie.
    To ci podpowiem - owszem ucieka ci przez sciany te 6670kWh, ale poniewaz masz zyski
    od naslonecznienia to placisz mniej (6670-zyski)*0,3 - tak to policz.
    Linka do danych pogodowych chcesz? :-)

    b.