eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony? › Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
  • Data: 2017-06-22 07:13:00
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 23:26:21 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > No dobra, faktycznie trzeba odjąć jeszcze tą część prądu która zostanie
    > wygenerowana w ciągu dnia w czasie trwania drogiej taryfy i którą na
    > bieżąco zużyję (w godzinach 6-13 i 15-22). Ale to będą jakieś pojedyncze
    > kWh - w tych godzinach działają tylko sprzęty jak lodówka, tv, komputery,
    > oświetlenie. Wiele się tego nie nazbiera.

    No właśnie u mnie trochę tego leci, 150-250W "stendbaja" mam całą dobę,
    do tego jak zrobi się trochę prania, zmywania i gotowania w drogiej taryfie
    (jak słońce świeci to wtedy się korzysta bez 20% haraczu zużywając bezpośrednio).
    No i generalnie ekonomika takiego czegoś jest dosyć złożona, jakbym nie
    kupił paneli to parę tysiaków poszłoby pewnie na jakiś burżujski drewniany
    taras, trochę na szyby do prysznica i pewnie na parę innych dupereli.
    A tak chapsnąłem kasę, taras będzie póki co z ręcznie wylewanej kostki,
    szyby prysznicowe będą kiedyś tam ale inwestycja jest ;)
    No i pytanie jak będą się zachowywać ceny energii w kolejnych 5-8 latach.

    L.