  • Data: 2015-01-02 12:18:52
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 12:11:45 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Twoje argumenty przypominają trochę te, że Hitler przecież właściwie nie
    > kazał nikogo zabijać, jacyś jego ludzie, kogoś tam wymordowali. Problem
    > z inkwizycją i "wiochmenami" jest podobny. Oficjalnych wyroków było
    > mało, bo część ofiar zapewne nie przeżywała tortur, część załatwiali
    > "wiochmeni", bo było na to przyzwolenie. I to ostatnie jest
    > najważniejsze: było odgórne przyzwolenie na walkę z szatanem wszystkimi
    > możliwymi środkami, to się z niego korzystało, czasem znajdując szatana
    > tam, gdzie akurat był potrzebny.
    >
    > --
> [...]

    Wszystkie dane są szacunkowe. Nie da się ustalić liczby zamordowanych, przynajmniej w
    Polsce. Nie zmienia to faktu że jak by ksiądz zakazał takich praktyk wiochmenom to
    babki zielarki by nie ginęły. Do dzisiaj istnieją zakony posiadające wiedzę o
    leczeniu roślinami itp. Wiedza ta pochodzi od złapanych, torturowanych i
    zamordowanych zielarek.