  • Data: 2015-01-02 16:42:03
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 15:42:33 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Ja mam podawać? Nie, jesli ktos twierdzi ze inwizycja to była jakas wyjątkowo
    krwawa i terrorystyczna organizacja to ja prosze zeby siegnal w internet i znalazł
    informacje o szacunkowych ofiarach w stosunku do liczby procesów i je podał.
    Znalezienie takiej informacji trwa jakies 30 sekund - tylko wynik nie pokrywa sie z
    histerycznym okrzykiem "ta straszna inkwizycja" więc cięzko go tu przytoczyć.
    > Kogutek zaczyna juz "choćby jedna niewinna ofiara była złem" - znaczy sie
    informacje znalazł i przekaz trzeba nieco zmodyfikować :)

    > b.

    Masz rację. Może przesadziłem. Do tych zabitych przez kościół doliczyłeś spalone
    czarownice czy to bez nich. Czarownic w Europie spalono ok 35000. W samum księstwie
    Nyskim ( takie się trafiło w googlarce) przez rok ( 1651-1652) spalono 250 kobiet. Po
    odliczeniu niedziel i świąt kościelnych wychodzi że jedną dziennie palono. Spalono je
    po procesach a nie w wyniku samosądów. Według Ciebie to mało czy dużo?