    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 2 Jan 2015 11:17:07 -0800 (PST)
    <m7rcbb$9ar$1@node1.news.atman.pl> <m832o7$td4$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m83dpr$boe$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <m84fk0$ggp$1@speranza.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <8...@g...com>
    <m85udg$s73$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <5...@g...com>
    <m862l8$37m$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <3...@g...com>
    <a...@g...com>
    <1...@g...com>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 19:34:42 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu piątek, 2 stycznia 2015 19:04:39 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    Znaczy to że w krajach podległych Watykanowi zamordowano trochę mniej niż połowę.
    Było ok 80 tysięcy procesów o czary. Nie możesz stwierdzić że ja tam panie nie wiem
    że wszyscy o czary. Bo to zostało stwierdzone

    > ja żródeł wskazujacych na taką liczbe nie widze - wiedze informacje ze wyroki
    dotyczyły 5%procesów. Gdzie indziej ze było 100k procesów a wyroki dotyczyły 100
    osób. Wiec te tysiące albo sa wyczynem protestantów, inkwizycji swieackiej a nie
    koscielnej (a ja tylko o tej mówię) albo wyssane z palca.W tamtych czasach to
    naprawde nie była najbardziej krwiożercza instytucja - a ja zawsze namawiam, chcesz
    oceniac to oceniaj sprawiedliwie.

    > Nie, bo kk przeprosil za te bledy, a z kolei im do ludobójstwa daleko.
    >

    > b.

    30 sekund trzeba żeby sprawdzić liczby. Dalej nie piszesz ile zbrodni byś
    zaakceptował. Watykan przeprosił bo został do tego zupełnie niedawno zmuszony. Sam
    nie był specjalnie chętny do przeprosin. Dlaczego uważasz że Watykanowi daleko do
    ludobójstwa? Jeśli ta sama organizacja na przestrzeni kilku wieków pod swoim
    patronatem i przyzwoleniem morduje lub pozwala mordować ludzi to chyba jest to
    ludobójstwo. Nigdy kościelni zbrodniarze nie zostali ukarani, za to większość
    aktywnych została świętymi. Gdyby współczesna szeroko pojęta opinia publiczna nie
    złapała Watykanu za jaja to dalej by grali w chuja. W miarę jak będzie rosła ilość
    ateistów coraz więcej brudnych spraw związanych z kościołem będzie wywlekanych. Czy
    sto lat temu słyszał ktoś o wykorzystywaniu dzieci przez księży. Nikt nie słyszał.
    Ale to że nikt nie słyszał nie znaczy że takich zdarzeń nie było. A dzisiaj za to
    można wytoczyć proces biskupowi. W katolickiej Irlandii wyłażą brudy z katolickimi
    sierocińcami i domami samotnych matek prowadzonymi przez zakonnice. Jest wiele
    religii opartych na tym samym bogu Bogu. Świadkowie Jehowy na przykład. Nie ciągną za
    sobą ogona gwałtów i morderstw. Czy do wierzenie koniecznie musi być watykański
    pośrednik?