  • Data: 2015-01-13 13:04:00
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:da22cbec-e4b1-4928-98c6-f8ae59f10648@go
    oglegroups.com...

    > Gdzieś tam w buszu czy innej dżungli są pewnie plemiona które nie miały
    > zaszczytu spotkać misjonarza czy innego księdza. I jest przypadek że
    > członek takiego plemienia zabije i zje człowieka z
    > innego plemienia. Nikt mu nie uświadomił że to grzech, że życie wieczne
    > itp. A wprost przeciwnie on myśli że tak należy bo tak jego ojciec i
    > dziadkowie robili i takie maja zasady.
    > I wg Ciebie po śmierci takiego człowieka- zasłużył na zbawienie itp.?

    Zgodnie z doktryną KK ma szansę być zbawionym. Jedynie ci którzy mieli
    okazję poznać ewangelię i ją odrzucili mają problem. Ci którzy takiej okazji
    nie mieli nie będą potępieni.

    To było jedno z moich pierwszych "złośliwych" pytań do księży :-) I o dziwo
    tu tez odpowiedź jest spójna i logiczna jeśli weźmie się pod uwagę że
    zgodnie z nauczaniem KK Chrystus umarł na krzyżu za grzechy wszystkich i
    odkupił wszystkich zarówno wierzących jak i niewierzących.

    Nie wiem, czy wszyscy ale na pewno niektóre odłamy protestantów maja w tej
    materii identyczne zdanie. Natomiast Żydzi, Muzułmanie i większość sekt mają
    odmienne zdanie: niewierzący niezależnie od tego czy miał szansę poznać boga
    czy nie - nie będzie zbawiony.

    Nie mam pojęcia jak prawosławni.

    Pozdrawiam
    Ergie