eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
  • Data: 2011-01-08 13:29:50
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: "Anna Izabela" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Anna Izabela" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ig9o0i$kk6$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko skąd pewność, że Rozencwajgowa by wyzionęła ducha?

    Tak przy okazji smutna refleksja, która mi się często nasuwa przy
    studiowaniu dziejów Żydów polskich, a zwłaszcza przy wizytach na cmentarzu
    żydowskim w Łodzi gdy patrzę na setki ponad stuletnich macew obrośniętych
    bluszczem, a również gdy słucham Dudka...
    Cały ten ogromny świat, wspaniały przecież, chociaż i w wielkiej częsci
    biedny, brudny i prymitywny, caly ten ogromny świat ludzki, świat, którego
    wkladu w literaturę, sztukę, naukę polską nikt przy zdrowych zmysłach nie
    podważy, cały ten fascynujący świat bezpowrotnie zaginął, znikł, wyparował.
    Nie ma. Żaden z moich znajomych pochodzący z podłódzkich miateczek,
    Aleksandrowa, Strykowa, Lutomierska, Głowna i innych, nie tylko nie zna
    żadnego Żyda, ale i nie ma zielonego pojęcia jak te miejscowości wygladały
    zaledwie sto lat temu. Ta nieobecność, to zniknięcie, niemalże bez śladu, są
    dla mnie uderzające, fakt - dla mnie, bo ja się interesuję tym żywo, co
    obchodzi zwykłego człowieka, że naprawdę jakiś Rappaport dzwonił w interesie
    do jakiegoś Goldberga, a jakaś Rozencwajgowa unosząc się na łokciu w łóżku
    zażywała gorzkie lekarstwo podawane przez jakiegoś żydowskiego lekarza w
    nadziei na wyzdrowienie?

    Mnie jest żal.
    Tęsknię za Tobą, Żydzie. (nie moje)

    AI