  • Data: 2015-12-03 13:33:56
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-03 o 09:42, Budyń pisze:

    > Czyli sie zgadzamy: teoretycznie moze istniec Bóg - tylko brak nam o tym wiedzy.

    Baaaaa...... Powiem więcej, jestem przekonany, że istnieje jakaś siła
    która stworzyła ten wszechświat, którą Ty nazywasz Bogiem.
    Różnica między nami polega na tym, że Ty dajesz się manipulować i
    pozwalasz sobie wmawiać, że droga poprzez KK jest jedynie słuszną. Co
    gorsza wpojono Ci, że jeżeli nie będziesz stał w szeregach KK to
    będziesz nikim, zwyrodnialcem i człowiekiem pozbawionym człowieczeństwa,
    gorszym od bydlęcia. Ja natomiast odrzucam te wszystkie ceremonie i
    bicie się pięściami w piersi oraz te wszystkie dogmaty wymyślone przez
    KK, bo wiem, że są stworzone przez ludzi dla łatwiejszej kontroli i
    manipulowania wiernymi.
    Ty nie zabijasz i nie kradniesz, bo tak Ci nakazuje Kościół. Ja nie
    zabijam i nie kradnę, bo taka jest moja natura i wiem, że jest to złe
    oraz dlatego, że sam nie chciałbym być ani zabity, ani okradziony. Ty
    uważasz, że siła która stworzyła wszechświat to osoba myśląca i
    wszechmogąca, podobna do nas. Ja natomiast twierdzę, że nie wiemy czym
    lub kim jest ta siła i nie istnieją żadne dowody na istnienie lub
    nieistnienie rozumnej osoby w postaci Boga, który rządzi wszechświatem.
    Nie interesuje mnie w co Ty wierzysz do czasu, kiedy nie dotyczy to
    mojej osoby lub nie wyrządza krzywdy innym. Twoim celem natomiast jest
    szerzenie swojej wiary i nawracanie takich jak ja lub Kogutek.

    > mianowicie?

    Dałem jeden z przykładów.

    > brak logiki - rozliczenie nie oznacza braku wolnej woli. Mozesz ukraść, a sąd cie
    zamknie -ale to nie oznacza ze nie masz wolnej woli ukrasc.

    Wolną wolę to byś miał, gdyby istniała możliwość ukraść i nie być
    pociągniętym do odpowiedzialności.
    Wtedy masz pełną wolę, że kradniesz albo nie. Jeżeli wiesz, że za
    kradzież istnieją określone konsekwencje to już nie masz własnej woli
    lecz zakaz dokonywania rabunków.

    > Błędne załozenie ze on chce bysmy byli podporządkowani jego woli, z tego błędne
    wnioski. Gdyby tak było to zrobilby sobie niewolników.
    > "to znaczy, że nie chce, abyśmy byli podporządkowani jego woli" - on dopuszcza
    działanie wbrew jemu, a nie chce by tak robic.

    Skoro istnieje kara za nieposłuszeństwo to nie ma mowy o "wolnej woli".
    Jest tylko kwestia egzekwowania narzuconego nakazu.