    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Thu, 08 May 2014 00:30:43 +0200

    W dniu 2014-05-07 20:20, janusz_k pisze:
    > W dniu 07.05.2014 o 20:06 Budyń
    > Tusk ciął wydatki jakbyś nie wiedział.

    Bo nie mial wyjscia. Raz, ze kasy brak, dwa ze to dobrze wyglada
    marketingowo. Inna sprawa, ze tak trzeba bylo od dawna i po czesci
    chwala mu za to.

    > - ale to kaczor
    > Nie, PO to też prawica, tylko trochę dalej od muru po prawej.
    > Resztę sobie daruję, bo nie ma czasu na dyskusję.

    Rzecz z powiekszaniem dlugu nie jest jakas utopia. Osobiscie nie
    popieram tej tezy w rozpatrywanym okresie, ale pompowanie gotowki w
    gospodarke jest jej pobudzaniem. Mniejsza o szczegoly. To samo zrobiono
    w USA.
    Generalnie to drugi punkt ekonomicznego widzenia. Przykladem duszenia
    gospodarki przez ograniczanie deficytu moze byc Grecja. Sama UE (choc
    nie tylko) przyznala, ze radykalne ciecia spowolnily gospodarke
    nadmiernie. Oczywiscie, ze nie ma innej drogi by splacic dlugi jak
    szukanie oszczednosci, ale te nie moga pograzac gospodarki. Sek w tym,
    ze trzeba najpierw zdiagnozowac przyczyny i oszacowac czasookres by
    podjac wlasciwe decyzje. Ale przypominam, ze to wiemy dzis. W 2008 nikt
    nie wiedzial jak bedzie, bo przyczyny kryzysu to precedens w historii.
    Nie bronie Kaczora, bo to dla mnie niewiarygodny ew. przywodca, ale nie
    zgodze sie z tym, ze to co proponowal jest jakims egzotycznym pomyslem.
    Dla wnikliwych polecam zrozumienie teorii mnoznika ekonomicznego jak
    komus sie chce.

    Pozdro.. TK