  • Data: 2014-05-08 15:49:52
    Temat: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2014 14:16, Ergie pisze:

    > Nie mylę, tylko upraszczam, bo sama mądrość nie wystarczy.

    Owszem.

    > Jak chcesz szczegółowo to proszę: warstwy wyższe miały wyższe
    > wykształcenie,

    Tak.

    > wyższa mądrość,

    Niekoniecznie. Czasem wręcz przeciwnie.

    > i wyższą wiedzę niż średnia w
    > społeczeństwie.

    Ooo, to już zdecydowanie nie - zwłaszcza jeśli chodzi o taką bardziej
    przyziemną wiedzę.

    > Niczego nie pomijam - po prostu nie pisałem o przyczynach, ale o
    > faktach. Jak chcesz to oczywiście możemy podyskutować dlaczego ciemny
    > lud był ciemny, ale to temat na inną rozmowę.

    A dzięki rewolucji lud miał okazję zacząć wychodzić z ciemnoty, więc
    twój argument nosi wszelkie znamiona błędnego koła tudzież paragrafu 22.

    [ciach]

    > Po pierwsze tylko część z nich, a po drugie to właśnie ta gorzej
    > wykształcona i mniej myśląca część. Ta mądrzejsza się bogaciła.

    Póki łaska pańska pozwalała.

    > Trzeba być skończonym idiotą by ludzi żyjących wieki temu oceniać wedle
    > dzisiejszych miar a nie ówczesnych. Równie dobrze możesz sugerować że
    > Leonardo nie był geniuszem bo nie znał np. teorii względności, którą
    > obecnie zna spora część społeczeństwa.

    Trzeba być skończonym idiotą żeby nie zrozumieć, że nie mi chodziło o
    inne czasy jako takie ale o bardzo sztuczne i przymusowe utrzymywanie
    drastycznego kontrastu.

    Gdyby nie feudalizm ludzie mieliby znacznie większe szanse na wyrównanie
    poziomów w górę - nawet gdyby sumaryczny poziom i tak był niższy niż
    obecnie.