    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT]Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    <o...@l...harvard.local> <lgra8b$9np$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local> <lgsa95$ik$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local> <lgspls$9ag$1@speranza.aioe.org>
    <o...@l...harvard.local> <lgul8k$hpr$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local> <lh0kdo$hj$1@speranza.aioe.org>
    <o...@l...harvard.local> <lh1i6d$ruu$1@speranza.aioe.org>
    <53349854$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh31ps$8ic$1@news.task.gda.pl>
    <53356521$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh3rts$ek1$8@news.task.gda.pl> <o...@l...harvard.local>
    Date: Sat, 29 Mar 2014 08:30:01 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 28.03.2014 o 16:10 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > W dniu 28.03.2014 o 13:19 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> pisze:
    >

    > Panowie - Marek, Budyń - jako, że znajdujemy się na grupie technicznej
    > (w dodatku budowlanej) - może odpowiecie mi na proste pytanie - za
    > pomocą jakich narzędzi, procesu technologicznego można obrobić 20-30
    > tonowe bloki kamienne, nie rzadko granitowe (złożone bryły, nie
    > sześcian, czy prostopadłościan) tak aby uzyskać dopasowanie sąsiednich
    > bloków na poziomie pojedynczych milimetrów.

    Piszę tu o takiej formie budownictwa:
    http://www.123rf.com/photo_6838423_incan-stone-wall-
    ollantaytambo-peru.html

    Podobne mury (o nieregularnych kształtach) mamy na Wyspie Wielkanocnej, w
    Boliwii, Peru, Gizie, Petrze (Jordania), na Syberii. Wg. mnie to może
    świadczyć o tym, że istniała kiedyś "globalna" cywilizacja, która stała
    znacznie wyżej niż Indianie czy Egipcjanie którzy adoptowali zastałe
    budowle do swoich potrzeb. Wykuli na nich swoje obrazki, czy pismo
    klinowe, "odmalowali ściany" swoimi obrazkami, a nasi współcześni
    historycy przypisują im autorstwo tych budowli. Tak samo może być z
    piramidami, których są setki na całym świecie (w Egipcie, ze względu na
    klimat są w najlepszym stanie). Nie wiemy jakie było ich pierwotne
    przeznaczenie - ("kanały wentylacyjne" w Wielkiej Piramidzie z wytrawioną
    powierzchnią mogą sugerować, że był tam kiedyś jakiś żrący płyn, na
    szczycie kanału odnaleziono miedziane elementy - całość sugeruje
    przeznaczenie elektryczne) - ale z racji tego, że jest ich tak dużo,
    rozsiane są po wszystkich kontynentach (oprócz Australii) - można
    domniemywać, że są dziełem tej samej cywilizacji, która umiała np.
    wykorzystać magnetyzm Ziemi lub cokolwiek innego, o czym my nie mamy
    zielonego pojęcia.
    Jeśli do tego dołożymy Sumerów, którzy wiedzieli znacznie więcej niż
    powinni, dodatkowo wiedza, którą posiadali była dla nich bezużyteczna (nie
    doszli do tego sami - bo nie było im to do niczego potrzebne) - hipoteza o
    "cykliczności" cywilizacji jest bardziej sensowna niż ta głoszona przez
    naukowców: "ludzie są podobni i na całym świecie rozwiązują problemy w ten
    sam sposób - tak jak np. bobry..."

    Co do braku dowodów w wykopaliskach - nie mamy skali porównawczej, nie
    mamy pojęcia, jak będzie wyglądała belka żelbetowa za 100 tys. lat.
    Dodatkowo, możliwa jest hipoteza, że poprzednia cywilizacja była "bliżej
    natury" niż my i poszła zupełnie inną drogą - wykorzystywała surowce
    dostępne na Ziemi w sposób racjonalny, w społeczeństwie nie było "genu"
    chciwości który nakręca konsumpcję i marnotrawstwo zasobów. Nie możemy
    mierzyć zaawansowania cywilizacji swoją miarą - my wcale nie jesteśmy
    "zaawansowani" - byle pies ma lepszy kontakt z "Matką Ziemią" niż
    najzdolniejszy współczesny człowiek. My jesteśmy skazani na wymarcie - na
    przestrzeni ostatnich 50 lat widać to było najlepiej.

    TG

    TG