eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji? › Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Subject: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <1...@g...com>
    <n90j7p$upt$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <n929eo$gum$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <56b5b52c$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <56b6870e$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 7 Feb 2016 14:53:29 +0100

    W dniu 2016-02-07 o 09:24, Budyń pisze:

    > zgoda - ale tego nie zapewni zaden program tylko stabilna gospodarka. Tego nie
    mozna załatwic jedną ustawą. Stabilnej gospodarki nie było - a protest przeciw pisowi
    odbywa sie pod haslem "by bylo jak dawniej" a nie "uprosccie podatki".

    Zamiast programu rozdawnictwa powinno się wprowadzić program stabilizacyjny.

    > nasze dzieci nie biorą sie z niestosowania antykoncepcji tylko a checi posiadania
    dziecka.

    Oczywiście część z chęci, ale spora ilość ze stosowania bardzo zawodnych
    metod szumnie nazywanych "planowaniem rodziny".
    Wybacz, ale mam zbyt wielu znajomych, z którymi rozmawiamy na te tematy.

    > miedzy kobietą bezdzietną a ta z jednym dzieckiem jest oczywiscie duza roznica.
    Tyle ze jest to roznica w czasie kiedy nastąpi katastrofa. Aby katastrofa nie
    nastąpiła potrzeba matkę z jednym dzieckiem skłonic do urodzenia drugiego.

    > I ja tu widze pole negocjacyne opozycji (gdyby zechciala byc konstruktywna). Na
    przyklad panstwo mogloby zawrzec umowe z rodziną z jednym dzieckiem ze zrobi drugie w
    ciągu 2lat. I takiej rodzinie placimy od razu i za pierwsze. Nie zrobią dziecka -
    obcinamy swiadczenie.

    Komplikujesz zasady, a każda komplikacja jest do d....
    Dlaczego nasza gospodarka kuleje?
    Nie dlatego, że są wysokie podatki, choć i wysokie podatki źle wpływają
    na gospodarkę, ale przede wszystkim dlatego, że prawo i zasady są zbyt
    skomplikowane. Tym, którzy zatrudniają dobrych prawników dają
    nieograniczone możliwości obchodzenia prawa i unikania podatków, a tym,
    których nie stać na prawników stwarzają ryzyko popełnienia błędu,
    którego konsekwencje bywają tragiczne w skutkach. Niestety bardzo często
    nieznajomość prawa jest wykorzystywana aby niszczyć konkurencję.
    W efekcie tego na rynku pozostają nie ci lepsi, ale ci cwańsi.

    > ??? Wszystkie srodki panstwowe sa budzetowe, nie ma czegos takiego jak "z innych
    srodkow". Zatem jesli mamy 20mld na program prodemograficzny i 2mld damy tym którzy
    go nie chcą realizowac to zostaje nam tyko 18.

    Program dla rodzin wielodzietnych istniał już wcześniej i był już
    wpisany w budżet.
    PIS obiecywał, ze ich program będzie finansowany z innych środków, które
    oni wiedzą jak znaleźć.

    pis to pierwsza partia od lat która w ogóle swoj program próbuje realizowac. Zarzucac
    ze nie jest w 100% zrealizowac zapoowiedzi jest niepowazne - zwlaszcza ze dopiero
    zaczyna rzadzic wiec finanse panstwa ma po poprzedniej ekipie.
    > To długi temat - w skrócie: po 1989 odzyskalismy niepodleglosc ale nie rządy
    narodu. Zamienilismy socjalistyczną demokrację ludową na demokracje układową.
    > Jakbys nie pogłosowal rzadzili ci sami ludzie, postkomuchy z dogadaną z nimi
    opozycją. A kryci byli przez media - wszystkie główne media były zawłaszczone przez
    układ, stąd te wyniki kolejnych wyborow. Na wierzchu fasada normalnosci, demokracji -
    z tyłu robienie lodów przy korycie i słodkie zycie.

    > PIS konczy proces odzyskiwania suwerennosci przez naród - tak by to naród stał nad
    prawem, by naród go tworzył.
    > Tu polecam:
    > http://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/511941
    ,mistrz-jaroslaw-kaczynski-stanislaw-ehrlich-pis-pre
    zes-teoria-prawa.html

    > Dlatego pierwsze posuniecia musialy byc takie jakie były - TK był obsadzony przez
    układ, zatem musiał by ubity, bo był ostatnią linia obrony przed zmianami. I media
    musialy byc przejete by wreszcie ktos mowił obiektywnie, a nie tylko bił w pis/rzad
    jak w beben.
    > Dla nieuswiadomionego historycznie czlowieka wygladalo to na zamach stanu - a było
    odzyskaniem panstwa dla narodu.

    Ale czy to coś zmieni?
    Będzie rząd PIS i trybunał oraz media podporządkowany PIS-owi.
    Czyli dalej to będzie "układ" tylko, że z inną opcją polityczną.

    > wiedzialem ze to napiszesz :) Owszem, korzystniej zeby pracownik był w obrocie, bo
    długotrwale bezrobotny wypada z rynku pracy.
    > A zwalniac/zatrudniac mozna tylko na prymitywnych stanowiskach - wszedzie indziej
    gdzie pracownika nalezt przyuczyc to juz bardziej łabski zostanie na stanowisku.

    Rynek pracowników wysoko wykwalifikowanych ma się dobrze. Jednak
    większość społeczeństwa to pracownicy o niskich kwalifikacjach, nawet
    wśród tych, którzy skończyli studia.

    > No przeciez sam sobie przeczysz, czym rozni sie dołożenie 500zł dla pracodawcy na
    ZUS, od dania mu ulgi 500zł?
    > Nie przemyslales tematu :)

    Przede wszystkim kosztami. Dołożone 500zł z niezapłaconego podatku to
    koszt 0zł dla państwa.
    Dołożone przez państwo 500zł może kosztować nawet 1000zł , bo potrzeba
    powołać nowe struktury administracyjne do zarządzania rozdawnictwem.

    > No wszystko prawda - tylko to program na dziesieciolecia bez zadnej gwarancji ze
    nie wygra KOD i "bedzie jak dawniej"

    Uwierz mi, że z obecnym programem PIS najpóźniej za 4 lata przestanie
    się liczyć w polityce. Oni zamiast wzmacniać swoją pozycję to sobie
    "strzelają w stopy".
    Gdyby PIS zaczął wprowadzać to o czym piszę to wszystkie kolejne wybory
    wygrywaliby w pierwszej turze.

    > Gdy matka nie pracuje podatków jest mało. Nie bardzo sobie wyobrazam ilez ojciec
    musialby zarabiac by to sie kalkulowalo. A program musi byc powszechny. To dlugo
    jeszcze nie zadziala.

    Niby czemu matka ma nie pracować?
    Przecież cały czas tłumaczę, że system powinien stworzyć możliwości, aby
    na osiedlach powstawały domowe żłobki i przedszkola.
    Będzie to z obopólną korzyścią: daje ludziom nowe miejsca pracy, a
    rodzicom możliwość pracy i lepszego dochodu.