  • Data: 2011-09-16 16:40:35
    Temat: Re: Obliczenia cieplne
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j4vt18$l13$1@news.onet.pl...
    > Czyli w sezonie potrzebuję 7000kWh co kosztuje 1000zł
    > (licząc za gaz 0,145zł/kWh, taka daną gdzies znalazłem).
    > Oczywiscie to wersja optymistyczna - ciekawe co bedzie w praktyce.
    >
    > no i dalej nie wiem jak Ty to liczysz.
    > Mój dom potrzebuje ok 20 tys kWh, a realny koszt 1 kWh z węgla to ok
    > 0,17 - 0,18 zł/kWh
    > Czyżby faktycznie energia z gazu była tańsza od energii z węgla?
    >
    > Coś naciągasz... Panie... :-).

    Cena była wyguglana, moze i stara. Zmuszasz mnie do szperania po żródłach, a miałem
    se pograć właśnie :/ Gra ktos w bf2? :-))))

    No więc z mojego ostatniego rachunku gaz GZ-50 kosztuje 0,9982(gaz)+0,4148(przesył)
    czyli 1,413zł/m3.

    Gaz GZ-50 ma 39,5MJ/m3 a to jest 10,97kWh. Czyli jedna kWh kosztuje 0,1288zł netto
    czyli z vatem 0,158zł/m3.

    zatem mój koszt nie bedzie 1000zł a całe 1109. Wiele nie naciągnąłem, panie kolego ;)

    b.