  • Data: 2011-09-16 19:31:22
    Temat: Re: Obliczenia cieplne
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Budyń napisał:
    > zatem mój koszt nie bedzie 1000zł a całe 1109. Wiele nie naciągnąłem, panie kolego
    ;)

    No dobra. Niech Ci będzie.
    Po cenach, które podał Maniek wychodzi, że za Twoje 7000 kWh wybulisz
    coś ponad 1600 zł sezon, a gdyby Twój dom potrzebował 20000 kWh, to
    wydałbyś coś ponad 4700.
    Nooo... weźmy jeszcze poprawkę na klimat. Na nizinach zużycie energii
    będzie o te 15-20 proc niższe, niż w górach, zatem jakieś 16-17 tys kWh
    Oszczędzasz zatem 2,5 kzł w sezonie. Wydajesz na to 30 kzł więcej, bo
    energooszczędny i zwraca Ci się po 12 latach.

    Hmmm...
    Niby założenia dobre, ale... czy ktoś 10 lat temu myśląc w ten sposób
    już uzyskał zwrot z tej inwestycji?

    Znasz takiego?
    Dla mnie lepszą inwestycją jest pchanie się w tańsze źródło ciepła, niż
    wyliczanie oszczędności w stosunku do drogiego.

    W końcu rachunek ekonomiczny musi się zgadzać.

    Jak wziąłbyś pod uwagę tańsze źródło ciepła, to czas zwrotu by się
    wydłużył - może do 15, czy 18 lat.

    pozdr
    Robert G.